Zobrazeno 1 - 10
of 197
pro vyhledávání: '"Mohammad Muzaffar"'
Autor:
Zia-ul-Sabah, Javed Iqbal, Shahid Aziz, Mohammad Muzaffar Mir, Humayoun Khan Durrani, Muad Ali Alfayea, Ayyub Ali Patel, Tariq Rasool
Publikováno v:
Journal of Clinical and Diagnostic Research, Vol 17, Iss 12, Pp 19-22 (2023)
Introduction: Coronavirus Disease-2019 (COVID-19) is an ongoing global pandemic. Changes in haematological variables in patients with COVID-19 are emerging as important features of the disease. These changes in haematological variables may provide si
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5933c3d0c0841ad8b891a16de5ec790
Autor:
M. E. Elangeeb, Imadeldin Elfaki, M. A. Elkhalifa, Khalid M. Adam, A. O. Alameen, Ahmed Kamaleldin Elfadl, Ibrahim Altedlawi Albalawi, Kholoud S. Almasoudi, Reema Almotairi, Basim S. O. Alsaedi, Marwan H. Alhelali, Mohammad Muzaffar Mir, Dnyanesh Amle, Rashid Mir
Publikováno v:
Current Issues in Molecular Biology, Vol 45, Iss 9, Pp 7449-7475 (2023)
Type 2 diabetes (T2D) develops from insulin resistance (IR) and the dysfunction of pancreatic beta cells. The AKT2 protein is very important for the protein signaling pathway, and the non-synonymous SNP (nsSNPs) in AKT2 gene may be associated with T2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5f270beb5b414386aed7406f5084e35e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
MOHAMMAD MUZAFFAR MIR, GULZAR MUZAFFAR MIR, NADEEM TUFAIL RAINA, SABA MUZAFFAR MIR, SADAF MUZAFFAR MIR, ELHADI MISKEEN, MUFFARAH HAMID ALHARTHI, MOHANNAD MOHAMMAD S. ALAMRI
Publikováno v:
Journal of Advances in Medical Education and Professionalism, Vol 11, Iss 3, Pp 133-140 (2023)
Introduction: Medical education is a lifetime learning process stretching from undergraduate to postgraduate, specialty training, and beyond. It also applies to various healthcare professionals, including doctors, nurses, and other allied healthcare
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2faad2e636349f4b3fab1f616a847fe
Autor:
Mohamed E. Elangeeb, Imadeldin Elfaki, Ali M. S. Eleragi, Elsadig Mohamed Ahmed, Rashid Mir, Salem M. Alzahrani, Ruqaiah I. Bedaiwi, Zeyad M. Alharbi, Mohammad Muzaffar Mir, Mohammad Rehan Ajmal, Faris Jamal Tayeb, Jameel Barnawi
Publikováno v:
Molecules, Vol 29, Iss 8, p 1904 (2024)
Diabetes mellitus (DM) represents a problem for the healthcare system worldwide. DM has very serious complications such as blindness, kidney failure, and cardiovascular disease. In addition to the very bad socioeconomic impacts, it influences patient
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffb16e6b0ca044378f5b3b49bbbe5ce8
Autor:
MIR, MOHAMMAD MUZAFFAR1 mirmuzaffar11@gmail.com, MIR, GULZAR MUZAFFAR2, RAINA, NADEEM TUFAIL3, MIR, SABA MUZAFFAR4, MIR, SADAF MUZAFFAR5, MISKEEN, ELHADI6, ALHARTHI, MUFFARAH HAMID7, ALAMRI, MOHANNAD MOHAMMAD S.7
Publikováno v:
Journal of Advances in Medical Education & Professionalism. Jul2023, Vol. 11 Issue 3, p133-140. 8p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Imadeldin Elfaki, Rashid Mir, Faisel M. Abu Duhier, Maeidh A. Alotaibi, Adel Ibrahim Alalawy, Jameel Barnawi, Abdullatif Taha Babakr, Mohammad Muzaffar Mir, Faris Altayeb, Hyder Mirghani, Ehab A. M. Frah
Publikováno v:
Current Issues in Molecular Biology, Vol 43, Iss 3, Pp 1859-1875 (2021)
Type 2 DM (T2D) results from the interaction of the genetic and environmental risk factors. Vascular endothelial growth factor (VEGF), angiotensin I-converting enzyme (ACE), and MicroRNAs (MiRNAs) are involved in important physiological processes. Ge
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/357778f6dcd0423fb7119876febd4977
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.