Zobrazeno 1 - 10
of 601
pro vyhledávání: '"Modesti, D."'
We study turbulent flows in pressure-driven ducts with square cross-section through direct numerical simulation in a wide enough range of Reynolds number to reach flow conditions which are representative of fully developed turbulence. Numerical simul
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1707.03638
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Modesti, D., Pirozzoli, Sergio
Publikováno v:
Journal of Fluid Mechanics, 941
We carry out direct numerical simulations (DNS) of flow in a turbulent square duct by focusing on heat transfer effects, considering the case of unit Prandtl number. Reynolds numbers up to are considered that are much higher than in previous studies,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::be7e49182b4636c90d1dae6de489d387
http://resolver.tudelft.nl/uuid:1aae802a-1e59-448a-8542-beccb4387197
http://resolver.tudelft.nl/uuid:1aae802a-1e59-448a-8542-beccb4387197
Riblets reduce skin-friction drag until their viscous-scaled size becomes large enough for turbulence to approach the wall, leading to the breakdown of drag-reduction. In order to investigate inertial-flow mechanisms that are responsible for the brea
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8b58c9dbd3c6d0a87fae4316dbc81f98