Zobrazeno 1 - 10
of 75
pro vyhledávání: '"Model of educational reconstruction"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Chemistry Teacher International, Vol 3, Iss 4, Pp 413-422 (2021)
There is an overarching theme in Science Education to integrate in the school and university curriculum interdisciplinary state-of-art innovations. The field of Nanotechnology is such an example, because it combines the aforementioned interdisciplina
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d102721f8ec4126809668026e963fb8
Publikováno v:
EduChemia, Vol 5, Iss 2, Pp 101-110 (2020)
The problem in this research is that students are more familiar with the application of metallic bonding than its concept. This is because the characteristics of the concept are abstract concepts with real context. It makes students more interested i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/03899d2f9a2b484ba38c3bd43798ce2b
Autor:
Christian Mathis
Publikováno v:
Panta rei, Vol 15 (2021)
This study presents students’ conceptions about the consequences and significance of the French Revolution. The data were collected from Swiss ninth graders (15 to 16 years old; N=22) by means of group discussions and problem-centred interviews. Th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3a256951fec548269dfd01787b1cfb22
Autor:
Trauschke, Mathias
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 2, p Doc41 (2021)
Purpose: The analysis of difficulties in understanding the information content of an electrocardiogram revealed indications that these are also caused by misconceptions about cardiac excitation phenomena. Therefore, a re-analysis of these research da
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8429334527004a3c97ea82957aeaba6e
Autor:
Sara Elizabeth Petchey, Kai Niebert
Publikováno v:
Herausforderung Lehrer*innenbildung, Vol 4, Iss 2 (2021)
Dropout rates for university students in STEM fields are high, and students often cite poor teaching as contributing factor. Improving the teaching skills of university science instructors needs a different approach from school-teacher training, as u
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b60362f9014e4d4e823568878a8850d7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 7, Iss 2, Pp 193-203 (2018)
Solid state chemistry (SSC) concept is abstract yet makes it difficult for students. Considering students’ and scientist conception in designing a learning sequence, it is important to make scientific knowledge to be comprehensible for students. Mo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a8ef2c343f3490fbfb4c94fe24add76
Autor:
Inelda Yulita
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Sains Universitas Muhammadiyah Semarang, Vol 6, Iss 1, Pp 64-72 (2018)
Penelitian dilakukan untuk menganalisis prekonsepsi siswa kelas X SMA dalam menghubungkan konteks fenomena air laut dengan konten hakikat ilmu kimia. Penelitian ini mengacu pada Model of Educational Reconstruction (MER) yang dibatasi pada tahap inves
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bde310897de345968414c322fb3a2fcd