Zobrazeno 1 - 10
of 116
pro vyhledávání: '"Misra, Sanjog"'
Autor:
Zhang, Walter W., Misra, Sanjog
Advances in estimating heterogeneous treatment effects enable firms to personalize marketing mix elements and target individuals at an unmatched level of granularity, but feasibility constraints limit such personalization. In practice, firms choose w
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2204.05793
We develop methodology for estimation and inference using machine learning to enrich economic models. Our framework takes a standard economic model and recasts the parameters as fully flexible nonparametric functions, to capture the rich heterogeneit
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2010.14694
Autor:
Lin, Tesary, Misra, Sanjog
Publikováno v:
Marketing Science 41.3 (2022): 433-440
Consumers interact with firms across multiple devices, browsers, and machines; these interactions are often recorded with different identifiers for the same consumer. The failure to correctly match different identities leads to a fragmented view of e
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2008.12849
Publikováno v:
Econometrica, vol 89, no 1, 181-213, 2021
We study deep neural networks and their use in semiparametric inference. We establish novel rates of convergence for deep feedforward neural nets. Our new rates are sufficiently fast (in some cases minimax optimal) to allow us to establish valid seco
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1809.09953
This paper proposes a post-model selection inference procedure, called targeted undersmoothing, designed to construct uniformly valid confidence sets for a broad class of functionals of sparse high-dimensional statistical models. These include dense
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1706.07328
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bumbaca, Federico (Rico)1 (AUTHOR) federico.bumbaca@colorado.edu, Misra, Sanjog2 (AUTHOR) sanjog.misra@chicagobooth.edu, Rossi, Peter E.3 (AUTHOR) perossichi@gmail.com
Publikováno v:
Journal of Marketing Research (JMR). Dec2020, Vol. 57 Issue 6, p999-1018. 20p. 6 Charts, 6 Graphs.
Autor:
Dubé, Jean-Pierre1 (AUTHOR), Misra, Sanjog2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Political Economy. Jan2023, Vol. 131 Issue 1, p131-189. 59p. 8 Charts, 12 Graphs.
Autor:
DALJORD, ØYSTEIN1 daljord@chicagobooth.edu, MISRA, SANJOG2 sanjog.misra@chicagobooth.edu, NAIR, HARIKESH S.3 harikesh.nair@stanford.edu
Publikováno v:
Journal of Marketing Research (JMR). Apr2016, Vol. 53 Issue 2, p161-182. 22p. 4 Charts, 10 Graphs.