Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"Misleading questions"'
Autor:
Monia Vagni, Valeria Giostra
Publikováno v:
Forensic Sciences, Vol 4, Iss 2, Pp 221-233 (2024)
Often in the forensic context, child victims and witnesses are interviewed several times, exposing them to suggestive questions and social pressures. The present study had the main purpose of verifying the effect of coping strategies on the levels of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/77b3e9146a994742a395185105a9eb29
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionAutobiographical narrative skills and resistance to suggestibility factors are central aspects in children’s testimony. While the assessment of suggestibility relies on standardized questionnaire, no such an instrument exists to reliabl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb8d130edd984e558268fa77e4aa5de4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Police and Criminal Psychology
Journal of Police and Criminal Psychology, 2022, ⟨10.1007/s11896-022-09543-5⟩
Journal of Police and Criminal Psychology, 2022, ⟨10.1007/s11896-022-09543-5⟩
International audience; The Cognitive Interview for Suspects (CIS) is a recently designed information-gathering style interview method for interviewing suspects of crimes. Some components of this method (i.e., Mental context reinstatement, Report-eve
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::542d5b7dc7e3dc6b7321f10ac2326670
https://hal.science/hal-03850984
https://hal.science/hal-03850984
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anna Maria Giannini, Pietro Spataro, Enrica Lucaroni, Serena Mastroberardino, Vincenzo Cestari, Clelia Rossi-Arnaud
Previous research found that collaboration reduces the tendency to yield to misleading questions. Here, the aim was to determine whether this occurs because collaboration induces a conservative change in response criterion or because it promotes more
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0b02e3194ee2a319a8b02beeb3eae4bf
http://hdl.handle.net/11573/1557121
http://hdl.handle.net/11573/1557121
Autor:
Vincenzo Cestari, Pietro Spataro, Clelia Rossi-Arnaud, Serena Mastroberardino, Divya Bhatia, Fabrizio Doricchi
Publikováno v:
Acta psychologica. 203
Previous studies showed that collaborative remembering can reduce false memories through a process of mutual error checking, although conclusions were limited by the nature of the memory tasks (very few errors). The present experiments extend these f