Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"Misek, Richard"'
Publikováno v:
VIEW Journal of European Television History and Culture, Vol 5, Iss 10, p 1 (2016)
Editorial to the issue on "Non-Fiction Transmedia". Over the last years, interactive digital media have greatly affected the logics of production, exhibition and reception of non-fiction audiovisual works, leading to the emergence of a new area calle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a3823896fe14487d94efd2bea17858f0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
MISEK, RICHARD
Publikováno v:
October, 2015 Jul 01. 153, 132-148.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/24586577
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Misek, Richard
Publikováno v:
NECSUS : European journal of media studies, Vol 9, Iss 1, Pp 265-265 (2020)
Publikováno v:
VIEW Journal, 5(10), 1-3
Over the last years, interactive digital media have greatly affected the logics of production, exhibition and reception of non-fiction audiovisual works, leading to the emergence of a new area called ‘interactive and transmedia non-fiction’. Whil
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3a0931187924ea228f2cdd099ee9c052
http://publications.beeldengeluid.nl/pub/1755
http://publications.beeldengeluid.nl/pub/1755
Autor:
Misek, Richard, Cameron, Allan
Suggesting both linear progression and configurable modularity, the complex cinematic narratives of Inception (Christopher Nolan, 2010) and Source Code (Duncan Jones, 2011) produce distinctive articulations of time and space. They also thematize the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::e83ec7bba3eb942eacce8d7c6d6500f2
Autor:
Misek, Richard
Parallax is the change visible when an object is seen from two different points of view. In The Parallax View (2006), Slavoj Zizek uses parallax as a metaphor for the gap that opens up whenever there co-exist two irreconcilable perspectives. The book
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::fe378b19ffef134abd75241369a8cba2