Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Mingzhen Bao"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 15 pro vyhledávání: '"Mingzhen Bao"'
1
Akademický článek
Personality, motivation, and language attitudes of learners of CTLs and LCTLs
Autor: Mingzhen Bao, Lucia Lee
Publikováno v: Journal of the National Council of Less Commonly Taught Languages, Vol 12, Pp 1-36 (2012)
Research has explored various characteristics of foreign language learners. However, little research has investigated how personality traits, motivation, and language attitudes are similarly or differently described between learners of Commonly Ta
Externí odkaz: https://doaj.org/article/0785ec99827e457cbf9f111750fa1d65
Zobrazit plný text záznamu
2
An Analysis of Enhanced Faculty Engagement on Student Success and Satisfaction in an Online Classroom
Autor: Adam L. Selhorst, Mingzhen Bao, Teresa Taylor Moore, Andrea Dilworth
Publikováno v: International Journal of Educational Studies. 1:102-109
Difficulty building meaningful student and instructor relationships can create a challenge for online instructors. A Faculty of Practice (FoP) role was created in a large online university requiring greater faculty engagement to bolster student achie
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f9d120a21b11e2317da018658bf0d50d
https://doi.org/10.53935/2641-533x.v1i2.78
Zobrazit plný text záznamu
3
The Effect of Transparent Instructor Guidelines on Student Success and Satisfaction in Online Classrooms: Curriculum Design and Effective Online Learning
Autor: Adam L. Selhorst, Lori Williams, Mingzhen Bao
Publikováno v: The International Journal of Adult, Community and Professional Learning. 24:1-13
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::73e2057a0783df1f4996bf0e8eb24734
https://doi.org/10.18848/2328-6318/cgp/v24i02/1-13
Zobrazit plný text záznamu
4
Enhancing Teaching and Learning through Technology: A Comparative Study of YouSeeU Integration
Autor: Mingzhen Bao, Teresa Taylor Moore, Julie Nideffer, Dan Tinianow
Publikováno v: The International Journal of Technologies in Learning. 24:15-23
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8c638a0a2eb18cb817b7fe07bf36d7f3
https://doi.org/10.18848/2327-0144/cgp/v24i01/15-23
Zobrazit plný text záznamu
5
Effects of Phonetic Similarity in the Identification of Mandarin Tones
Autor: Mingzhen Bao, Jing Shao, Bin Li
Publikováno v: Journal of Psycholinguistic Research. 46:107-124
Tonal languages differ in how they use phonetic correlates e.g. average pitch height and pitch direction, for tonal contrasts. Thus, native speakers of a tonal language may need to adjust their attention to familiar or unfamiliar phonetic cues when p
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a12ce5e3e4c64a86b8357124d11f988f
https://doi.org/10.1007/s10936-016-9422-6
Zobrazit plný text záznamu
6
Classroom study on noticing and recast features: Capturing learner noticing with uptake and stimulated recall
Autor: Takako Egi, Ye Han, Mingzhen Bao
Publikováno v: System. 39:215-228
Research has shown that various features of recasts, such as length, intonation, and linguistic target, influence learners’ ability to notice the recasts. Noticing has typically been measured using a performance (e.g., uptake) or introspective (e.g
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::826dd0f82bb1c2e8fbaa9f97512c250b
https://doi.org/10.1016/j.system.2011.05.001
Zobrazit plný text záznamu
7
Effects of native language and training on lexical tone perception: an event-related potential study
Autor: Mingzhen Bao, Christopher M. Barkley, Ratree Wayland, Edith Kaan
Publikováno v: Brain research. 1148
Tone languages such as Thai use pitch differences to distinguish lexical meaning. Previous behavioral studies have reported that naive listeners can discriminate among lexical tones, but that native language background affects performance. The presen
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::098ae04b9b2ff5ec97631812a11efb74
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17368579
Zobrazit plný text záznamu
8
Akademický článek
The Effect of Online Discussion Board Frequency on Student Performance in Adult Learners.
Autor: Selhorst, Adam L., Mingzhen Bao, Williams, Lorraine, Klein, Eric
Publikováno v: Online Journal of Distance Learning Administration; Winter2017, Vol. 20 Issue 4, p1-13, 13p, 4 Charts, 5 Graphs
Zobrazit plný text záznamu
9
Chinese for Tomorrow: A New Five-Skilled Approach, Vol. 1by HE, WAYNE, DELA JIAO, QIUXIA SHAO, & CHRISTOPHER M. LIVEACCARI. -.Chinese for Tomorrow: A New Five-Skilled Approach, Vol. 2
Autor: Mingzhen Bao
Publikováno v: The Modern Language Journal. 95:156-157
A review of Vol. 1 and Vol. 2 of the book "Chinese for Tomorrow: A New Five-Skilled Approach," by Wayne He, Dela Jiao, Qiuxia Shao, and Christopher M. Liveaccari is presented.
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::53c68400b8408ca50a863057605e720c
https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2011.01161.x
Zobrazit plný text záznamu
10
Phonetic realization of glottal stop in Shugni
Autor: Mingzhen Bao
Publikováno v: The Journal of the Acoustical Society of America. 126:2181
Shugni is an underdocumented Indo‐European language, mainly spoken in the Pamir mountains. Orthographically, Shugni used the apostrophe to symbolize the glottal stop phoneme, and the symbol only occurred word initially. In this paper, phonetic mani
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b086b4797a38649346bf759b7a428821
https://doi.org/10.1121/1.3248525
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • Další »
  • [2]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 2 Akademické články
  • 7 psychology
  • 5 language
  • 5 language.human_language
  • 5 mandarin chinese
  • 5 speech recognition
  • 4 acoustics and ultrasonics
  • 4 arts and humanities (miscellaneous)
  • 4 education
  • 4 first language
  • 4 media_common
  • 4 media_common.quotation_subject
  • 3 acoustics
  • 3 audiology
  • 3 humans
  • 3 language and linguistics
  • 3 linguistics and language
  • 3 medicine
  • 3 medicine.medical_specialty
  • 3 pitch perception
  • 3 speech perception
  • 3 tone (linguistics)
  • 2 03 medical and health sciences
  • 2 acoustic stimulation
  • 2 adult
  • 2 american english
  • 2 attitudes
  • 2 auditory perception
  • 2 brain
  • 2 china
  • 2 ctls
  • 2 electroencephalography
  • 2 evoked potentials
  • 2 female
  • 2 general neuroscience
  • 2 intonation (linguistics)
  • 2 language tests
  • 2 lexical definition
  • 2 linguistics
  • 2 male
  • 2 mathematics
  • 2 medical education
  • 2 mismatch negativity
  • 2 motivation
  • 2 neuroticism
  • 2 perception
  • 2 personality
  • 2 phonetics
  • 2 pitch contour
  • 2 reaction time
  • 2 realization (linguistics)
  • 4 acoustical society of america (asa)
  • 2 common ground research networks
  • 2 national council of less commonly taught languages
  • 1 academia publishing group
  • 1 biomed central
  • 1 elsevier bv
  • 1 springer science and business media llc
  • 1 university of west georgia
  • 1 wiley
  • 4 the journal of the acoustical society of america
  • 2 journal of the national council of less commonly taught languages
  • 1 bmc neuroscience
  • 1 brain research
  • 1 international journal of educational studies
  • 1 journal of psycholinguistic research
  • 1 online journal of distance learning administration
  • 1 system
  • 1 the international journal of adult, community and professional learning
  • 1 the international journal of technologies in learning
  • 1 the modern language journal
  • 13 OpenAIRE
  • 1 Directory of Open Access Journals
  • 1 Complementary Index

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......