Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Minai, Utako"'
Publikováno v:
Kansas Working Papers in Linguistics, Vol 39, Iss , Pp 1-20 (2018)
‘Crain’s puzzle’ is a term that has been used to describe children’s difficulty comprehending the focus operator only when it is in subject position (subject-only), showing a tendency to interpret only as if it preceded the verb phrase instea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9dd1b4707af425d97b83143b0754bb1
Publikováno v:
Kansas Working Papers in Linguistics, Vol 37, Iss , Pp 23-41 (2016)
Linguistics traditionally regards the relationship between a word’s sound and its meaning as arbitrary; words which systematically relate sound and meaning – ‘sound-symbolic’ or ‘mimetic’ words – have been regarded as peripheral (Imai a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9fa027350e8843e2a342fa5b8e21a846
Publikováno v:
Kansas Working Papers in Linguistics, Vol 35, Iss , Pp 30-52 (2014)
Research in First Language Acquisition investigates three broad questions: What do children know about language? When does this knowledge emerge? How is children’s knowledge of language different from adults’ knowledge of language? This study add
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/617588cf00f74e12a7f2adb94b82c63a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Minai, Utako.
Thesis (Ph. D.) -- University of Maryland, College Park, 2006.
Thesis research directed by: Linguistics. Title from t.p. of PDF. Includes bibliographical references. Published by UMI Dissertation Services, Ann Arbor, Mich. Also available in pape
Thesis research directed by: Linguistics. Title from t.p. of PDF. Includes bibliographical references. Published by UMI Dissertation Services, Ann Arbor, Mich. Also available in pape
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1903/3785
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Johnson, Adrienne, Minai, Utako
Publikováno v:
Language Acquisition, 2016 Oct 01. 23(4), 407-415.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/26158404
Publikováno v:
In Journal of Memory and Language January 2012 66(1):265-284
Autor:
Minai, Utako, Fiorentino, Robert
Publikováno v:
Language Acquisition, 2010 Jul 01. 17(3), 183-190.
Externí odkaz:
http://dx.doi.org/10.1080/10489223.2010.497399
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.