Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"Michaela Píšová"'
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 1, Pp 5-8 (2019)
Editorial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d4a51d177efc48b9991e6580844b03ba
Autor:
Michaela Píšová, Světlana Hanušová
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 12, Iss 3, Pp 85-107 (2019)
The theme of agency, more precisely the professional agency of novice teachers, emerged within our research into drop-out and its determinants in this professional group. The most important findings of this research included the key significance of t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c139260ea8b406ea5117725edbec910
Autor:
Michaela Píšová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 11, Iss 2 (2017)
N/A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/260493fe16304319a50b8ba74b9e826f
Autor:
Michaela Píšová, Monika Černá
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 10, Iss 2 (2017)
N/A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d50e6bafff244b379d0c0185a56ab9e5
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 66, Iss 4 (2016)
Abstrakt: Tato studie se zabývá videokluby jakožto intenzivní formou profesního vzdělávání učitelů. V teoretické části se zaměřuje na profesní učící se komunity a na využití videosekvencí v rámci profesního rozvoje učitelů.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/510242d7a87c4135a6270aed01910ad8
Autor:
Michaela Píšová, Světlana Hanušová
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 66, Iss 4 (2016)
Abstrakt Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, způsobený mj. vzrůstající mírou odchodů učitelů z profese, tzv. drop-outem. Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom učitelé - novicov
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66937297c7f441c484a074a8b6659672
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 21, Iss 4, Pp 375-415 (2011)
Curriculum Reform in Upper-Secondary ComprehensiveSchools: Research Findings and RecommendationsAbstract: The paper presents the main research findings and recommendations concerningthe implementation of curricular reform in upper-secondary comprehen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d3699cf9883741b99afeabb75a4f9265
Autor:
Michaela Píšová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 21, Iss 2, Pp 142-155 (2011)
The efforts to emancipate foreign language didactics have been an ongoingand non-linear process launched in our country in the 50s of the previous century.Its key aspects may be presented as foreign language didactics identity questions.These include
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4cb85bc2d42441fabe8804190266289c
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 24, Iss 6 (2014)
The paper presents partial results of a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Whereas the first two phases of the project focused on expert teacher’s performance, knowledge base and insight from a synch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/952c1108affc4649939de3038fdb6c59
Autor:
Tomáš Janík, Stanislav Ježek, Tomáš Kohoutek, Jan Mareš, Světlana Hanušová, Eva Minaříková, Michaela Píšová, Miroslav Janík
Publikováno v:
European Journal of Education. 55:275-291
The current paper presents the results of the first research study of drop-out intentions of novice teachers in the Czech Republic. The study focuses on the reported satisfaction of novice teachers in primary and lower secondary schools with external