Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"Michael F. Card"'
Autor:
Theodore F. Johnson, Michael F. Card
Publikováno v:
Journal of Spacecraft and Rockets. 46:203-209
A study of combined thermal andmechanical buckling of stiffened cylindrical shells using the structural geometry of a preliminary supersonic transport fuselage design from 1970 is presented. The buckling analysis is performed using BOSOR4, a nonlinea
Publikováno v:
43rd AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics, and Materials Conference.
A micromechanics textile composite analysis code has been developed to predict the progressive damages for textile composite structures, especially for the brittle material composite systems. The repeating unit cell (RUC) of a textile composite is us
Autor:
James H. Starnes, Michael F. Card
Publikováno v:
Sadhana. 11:277-298
Research on the mechanics of composite structures atnasa’s Langley Research Center is discussed. The advantages and limitations of special purpose and general purpose analysis tools used in research are reviewed. Future directions in computational
Publikováno v:
Journal of Spacecraft and Rockets. 10:56-65
A design procedure and test results for a lightweight, ring-stiffened, 140° conical shell having structural proportions and loadings appropriate for the Viking aeroshell are reported. Objectives were to develop a rational design procedure for establ
Autor:
Robert T. Wingate, Michael F. Card
Publikováno v:
28th Structures, Structural Dynamics and Materials Conference.
Structural analysis studies conducted on three concepts for the Space Shuttle Solid Rocket Motor field joints are summarized. Deflections and stresses in the Challenger clevis-tang joint are compared with a proposed capture-tang replacement joint and
Autor:
Robert T. Jones, Michael F. Card
Publikováno v:
7th Structures and Materials Conference.
Longitudinal stiffeners eccentricity /one- sidedness/ effect on buckling strength of axially compressed cylinders
Publikováno v:
13th Structures, Structural Dynamics, and Materials Conference.
Two near optimum full-scale Viking aeroshell prototypes (140 deg ring-stiffened conical shells), differing only in base ring size, were designed and tested under uniform pressure to buckling failure. Part I describes the computerized design procedure
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.