Zobrazeno 1 - 10
of 105
pro vyhledávání: '"Meurers, D."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Both linguistic and arithmetic task characteristics contribute to the difficulty of a word problem. However, the role of these characteristics and the exact cognitive processes underlying arithmetic word problems are often not clear, but they might b
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d51fb70801a06fe6bbf6208208b696b5
https://doi.org/10.31234/osf.io/6mpcx
https://doi.org/10.31234/osf.io/6mpcx
The ability to solve various types of word problems is an important prerequisite in general problem-solving skills and a central topic in mathematics curriculum. It has been shown that the difficulty of word problems arises from characteristics of th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::acc87ebff8cf4a1f45b3c87d76a4df6f
https://doi.org/10.31234/osf.io/dz9he
https://doi.org/10.31234/osf.io/dz9he
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Smedt, K., Hinrichs, E., Meurers, D., Skadina, I., Pedersen, B. S., Costanza Navarretta, Bel, N., Lindén, K., Lopatková, M., Hajič, J., Andersen, G., Lenkiewicz, P.
Publikováno v:
Proceedings of LREC 2014: 9th International Conference on Language Resources and Evaluation
University of Copenhagen
Scopus-Elsevier
University of Copenhagen
Scopus-Elsevier
CLARA (Common Language Resources and Their Applications) is a Marie Curie Initial Training Network which ran from 2009 until 2014 with the aim of providing researcher training in crucial areas related to language resources and infrastructure. The sco
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::2a8c7139fdfc3ef09e5ef45399f0c53c
https://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-94EC-B21.11116/0000-0004-94F5-0
https://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-94EC-B21.11116/0000-0004-94F5-0
Autor:
Hahn, M., Meurers, D.
Hahn, M. & D. Meurers (2012). Evaluating the meaning of answers to reading comprehension questions: A semantics-based approach. In Proceedings of the 7th Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications (BEA-7) at NAACL-HLT 201
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::23a2b5521290a8a35d163619b94cb9e0
Ott, N., R. Ziai & D. Meurers (2012). Creation and analysis of a reading comprehension exercise corpus: Towards evaluating meaning in context. In T. Schmidt & K. Wörner (eds.), Multilingual Corpora and Multilingual Corpus Analysis, 47–69, Amsterda
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::17067bb64f5e79b228884b6e9e86fc23