Zobrazeno 1 - 10
of 708
pro vyhledávání: '"Metacomprehension"'
Autor:
Gurjog Bagri, Sana Abrar
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Strategy instruction during reading can aid metacomprehension producing higher judgement of learning (JOL) and prediction of performance (POP). In contrast, verbal working memory (WM) limitations cause metacognitive deficits and lengthy expository te
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09864c4f56da4435b58e67f635ce7eea
Publikováno v:
Ψυχολογία: το Περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, Vol 28, Iss 2 (2023)
Despite the established interplay between executive functioning and metacognition, evidence remains limited regarding children’s metacognitive monitoring in the form of offline performance estimates of their executive efficiency. Moreover, we know
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ac86ca5335d44f0ad299ce218e01a49
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Deda Silvija Hanžić
Publikováno v:
Darnioji daugiakalbystė, Vol 19, Iss 1, Pp 141-172 (2021)
This qualitative-quantitative study examines the level of metacomprehension awareness in international primary school students before, while, and after reading narrative texts. The first part of the study brings a short overview of theoretical backgr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bbd5685bead34601abb7e1251ec1e5b5
The Relationship between Metacomprehension and Reading Comprehension in Spanish as a Second Language
Publikováno v:
Psicología Educativa: Revista de los Psicólogos de la Educación, Vol 28, Iss 1, Pp 23-29 (2021)
The importance of reading proficiency in a second language (L2) is growing worldwide. Reading in a L2 involves many questions about the abilities of reading comprehension, including metacomprehension, a core reading ability in native speakers (L1) th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09a39df24e534f159c3d243cc9f8654f
Autor:
Hannah Hausman, Veit Kubik
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 7, p 150 (2023)
Making judgments of learning (JOLs) after studying can directly improve learning. This JOL reactivity has been shown for simple materials but has scarcely been investigated with educationally relevant materials such as expository texts. The few exist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79ceb7a5e9944b7ab12ab046452c4b0a