Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"Metacognitive writing"'
Autor:
Shazma Razzaq, Mohd Hilmi Hamzah
Publikováno v:
Social Sciences and Humanities Open, Vol 10, Iss , Pp 101010- (2024)
The prime objective of this study is to investigate the role of metacognitive writing strategies (MWS) in writing performance through the mediating role of willingness to write (WTW) among Pakistani English as a Second Language (ESL) learners. This s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dcf90bf5cb924ac6815a7616eacfeba0
Publikováno v:
Issues in Language Teaching, Vol 12, Iss 1, Pp 33-66 (2023)
The present paper examines the theory of conceptual metaphor, using the theoretical framework of the cognitive writing model to improve EFL learners’ writing creativity and metacognitive writing awareness. To that end, 120 male and female EFL Bache
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7c24eb864b84f18a5aaf8675b387417
Autor:
Erol, Teymur, Kavruk, Hasan
Publikováno v:
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (BUSBED) / Bingöl University Journal of Social Sciences Institute (BUSBED). 13(25):170-187
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1133584
Autor:
Onur Dolek
Publikováno v:
Ana Dili Eğitimi Dergisi, Vol 9, Iss 3, Pp 931-946 (2021)
Bu çalışma, okuma alışkanlığının ve üstbilişsel yazma stratejileri farkındalığının yazma başarımı üzerinde yordayıcı rolünün olup olmadığını ve bu değişkenlerin açıklayıcılık oranlarının ne düzeyde olduğunu sapt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6524e768e47e4125b52245868f92f64e
Autor:
Imas Masyithoh, Eko Suhartoyo
Publikováno v:
Journal of Research on English and Language Learning, Vol 2, Iss 2 (2021)
English writing task for students is considered as the most complex task since they need to combine all English skills on writing construction. Metacognition, the highest order thinking, has to be in writing strategies (planning, monitoring, evaluati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e176237f56a24746a39d2abb6d8f51fd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
DOLEK, Onur
Publikováno v:
Ana Dili Eğitimi Dergisi, Vol 9, Iss 3, Pp 931-946 (2021)
Volume: 9, Issue: 3 931-946
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Volume: 9, Issue: 3 931-946
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Bu çalışma, okuma alışkanlığının ve üstbilişsel yazma stratejileri farkındalığının yazma başarımı üzerinde yordayıcı rolünün olup olmadığını ve bu değişkenlerin açıklayıcılık oranlarının ne düzeyde olduğunu sapt