Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"Metacognitive awareness inventory (MAI)"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionThis article measures the meta-comprehension of reading practices among schoolchildren and students.MethodsThe Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory (MARSI) and Metacognitive Awareness of Reading Strategies Scale (MAI) w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98ca94aaf2624f468f38f2482863a043
Publikováno v:
International Journal of Educational Psychology, Vol 7, Iss 2 (2018)
Metacognitive awareness consists of two components, i.e. regulation of cognition and knowledge of cognition. In earlier studies self-evaluation is aligned as a sub-component of regulation of cognition. However, in this study we point out that self-ev
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dea8ebf159114ae6953f7cb22eb20edb
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, Vol 1, Iss 10 (2016)
The research aims are (1) to analyse the metacognition abilities of biology student for each components of metacognition, (2) analyse the metacognition abilities for each class and (3) analyse the metacognition abilities generally. The subject is 204
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f9980fe1190940789954406dcfe5ce91
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositorio Institucional Unicórdoba
Universidad de Córdoba
instacron:Universidad de Córdoba
Universidad de Córdoba
instacron:Universidad de Córdoba
El presente proyecto de investigación cuenta los alcances de la investigación que se llevó a cabo para optar el título el título de Magister en Didáctica de las Ciencias Naturales. El tema de estudio de este proyecto fue el proponer el aprendiz
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::909864215fb22f0b27197a214a34b89d
https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/3602
https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/3602
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
O Metacognitive Awareness Inventory (MAI) de Schraw e Dennison (1994) avalia duas dimensões metacognitivas de natureza geral nos adolescentes e adultos: o conhecimento da cognição, que inclui três subprocessos, e a regulação da cognição, que
Publikováno v:
立正大学心理学研究年報. 1:23-34
This study attempted to construct the Adults' Metacognition Scale based on Metacognitive Awareness Inventory andto confirm its reliability and validity. Metacognitive Awareness Inventory is formed 52 items that Schraw and Dennison(1994) composed to m
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.