Zobrazeno 1 - 10
of 209
pro vyhledávání: '"Mental state talk"'
Publikováno v:
Jurnal Psikologi Ulayat: Indonesian Journal of Indigenous Psychology, Vol 11, Iss 2 (2024)
Mother's emotion and mental state talk (EMST) in storybook reading context has been reported to be positively correlated with children's social understanding. Previous findings postulate that cultural context and book formats could affect the emergen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7daef544af694572a8bb4c33248d5157
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 12, Iss 1, Pp 1-17 (2024)
Abstract Background Previous investigations of associations between children’s Theory of Mind (ToM) and parents’ use of words relating to mental states (or mental state talk; MST) have predominantly been performed using cross-sectional designs an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/23044bb200de400a84573207b62c4688
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 7, p 568 (2024)
The development of children’s social function is influenced by the social environment, and children also play an active role in shaping and nurturing this environment. The present study investigated the potential reciprocal dynamic impact of mother
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f14c831ec6fa414d9edb303cee6cbafb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psychology of Language and Communication, Vol 23, Iss 1, Pp 284-301 (2019)
Children’s emotional and mental worlds are often influenced by their experiences with companion animals. This study explored 77 (50 g; 27 b) 6- to 12-year-old children’s empathy; perceived companion animal friendship, comfort, and bonding; and me
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/635b225fa3f74c94a8057351b51fea8e
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
This study investigated the relationship between teachers' mental state talk and young children's theory of mind with a quasi-experiment. In total, 56 young children were assigned to the experiment group (meanage = 41 months, SD = 2.47, 46% girls) an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0497bb6a198942878ed937a6af738e8c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.