Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Mental folding"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Previous research has established that advances in spatial cognition predict STEAM success, and construction toys provide ample opportunities to foster spatial cognition. Despite various construction toy designs in the market, mostly brick-shaped bui
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/134650bcc4974288a4a5bb810780d033
Publikováno v:
Neuroimage: Reports, Vol 2, Iss 2, Pp 100092- (2022)
Mental rotation and mental folding are established as archetypal mental spatial transformation tasks. Yet, it is uncertain as to whether these tasks rely on a general spatial transformation mechanism or on dedicated processes. We scrutinized benchmar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47b7ce08c04147678605df52804ff88c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mandrell, Tyler
Although mental folding is prominently used in the adult spatial literature (Harris, Newcombe, & Hirsh-Pasek, 2013), where it is correlated with math ability and STEM career entry (e.g. Uttal et al., 2013), little is known about its developmental tra
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b7e040a1c56ffbed6ca473d6cc51a8ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bauer, Alethea
The purpose of this study was to examine the development of mental folding using a new measure for six- to eight-year-olds, specifically with two goals: (1) to investigate the relationship between mental folding and spatial anxiety as a function of w
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b57a59cddca75eb21ba1353b2916faf3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Vander Heyden, K, Huizinga, M & Jolles, J 2017, ' Effects of a classroom intervention with spatial play materials on children's object and viewer transformation abilities ', Developmental Psychology, vol. 53, no. 2, pp. 290-305 . https://doi.org/10.1037/dev0000224
Developmental Psychology, 53(2), 290-305. American Psychological Association
Developmental Psychology, 53(2), 290-305. American Psychological Association
Children practice their spatial skills when playing with spatial toys, such as construction materials, board games, and puzzles. Sex and SES differences are observed in the engagement in such spatial play activities at home, which relate to individua
Autor:
Ilen, Laura
Mielessä kääntäminen ja mielessä taittelu ovat avaruudellisten representaatioiden mielessä muuntamista. Mielessä kääntäminen muuttaa objektin suunnan, kun taas mielessä taittelussa täytyy kuvitella, miltä objekti näyttää taittamisen j
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1222::30668c14bce7499de945882982861cf4
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705082242
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705082242