Zobrazeno 1 - 10
of 1 138
pro vyhledávání: '"Mena I"'
Publikováno v:
CivilEng, Vol 4, Iss 1, Pp 174-184 (2023)
One of the most common pavement distresses in flexible pavement is rutting, which is mainly caused by heavy wheel load and various other factors. The prediction of rutting depth is important for safe travel and the long-term performance of pavements.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4fab37fee13c4df2bf9f0af04d3b1217
Publikováno v:
Frontiers in Built Environment, Vol 8 (2022)
Various Departments of Transportation in the South-Central States and elsewhere have made extensive use of the Non-Destructive Testing (NDT) surface deflection bowl data. The falling weight deflectometer (FWD) test is a popular NDT-based test used by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a04b885b2c9e447da590232b792c3bc5
Publikováno v:
Civil Engineering Journal, Vol 2017, Iss 4, Pp 507-529 (2017)
Until the last decade, the 1993 American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO) design guide has been traditionally used for the design of flexible and rigid pavements in the USA and some parts of the world. However, becau
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d9bcd657d964951b5c5276e95ab7c57
Publikováno v:
Infrastructures, Vol 6, Iss 8, p 110 (2021)
One of the important aspects of highway design is aggregates. Aggregates strength and consistency has an effect on pavement structure’s overall performance. The consistency of the base material near the site of the construction doesn’t always mat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f140b8f92e4c4db18e0d4afd4cb4863b
Autor:
Mena I. Souliman, Annie Eifert
Publikováno v:
Advances in Civil Engineering, Vol 2016 (2016)
Load associated fatigue cracking is one of the major distress types occurring in flexible pavement systems. Flexural bending beam fatigue laboratory test has been used for several decades and is considered to be an integral part of the new superpave
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46c1354ae2c64c76abd62f89c8edf4db
Publikováno v:
In Construction and Building Materials 2 February 2024 414
Publikováno v:
In Construction and Building Materials 5 January 2024 410
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.