Zobrazeno 1 - 10
of 58
pro vyhledávání: '"Medical undergraduate education"'
Autor:
Paddy Kilian, Nagam Alshehabi, Malek Othman, Anan Mahmoud, Leon du Preez, Nabil Zary, Samuel B. Ho
Publikováno v:
Frontiers in Medicine, Vol 11 (2024)
BackgroundTeaching medical students in the clinical setting is frequently perceived as a demanding commitment by attending physicians. There is a paucity of data measuring the duration and efficacy of teaching during clinical rounds.AimThe aim of thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19a6ea8b52424cb59d992e2a3741e493
Autor:
Kanchana Wijesinghe, Aruni Jayasinghe, Hasangi Gamage, Thushan Gooneratne, Yohan Chamara, Malith Nandasena, Umesh Jayarajah, Aloka Pathirana, Deepaka Weerasekara
Publikováno v:
Discover Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-7 (2024)
Abstract Background The shadowing house officer is an experiential learning activity that usually takes place within the final year clinical rotations of medical undergraduates. An exposure to a surgical intern is especially useful as the work extend
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5da7180422d4340b49e0dbeb2ee9c83
Autor:
Giovanna Braghini Pardini, Carlos Eduardo de Menezes e Souza Filho, Gabrielle Martins Peres, Leonardo Fernandes de Faria, Vitor Moreira Nunes, Katharina Lanza, Ana Cristina Simões e Silva
Publikováno v:
Revista Médica de Minas Gerais, Vol 33, p e-33101 (2023)
INTRODUCTION: Mentoring through scientific initiation and post-graduate programs are an essential instrument on the formation of human resources and the perpetuation of national scientific production. The role of research professors in the proper sci
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe4d26f7eb85406d817d9fbc63f5a173
Publikováno v:
Antimicrobial Stewardship & Healthcare Epidemiology, Vol 3 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/634c6c1f66124c93a31c83402952e13b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jakub Wisniewski, Hanna Garnier
Publikováno v:
International Journal of Medical Students, Vol 3, Iss 1, Pp 15-18 (2015)
Background: Ultrasonography protocols are easy to learn, frequently used in emergency medicine, and could be useful for inexperienced doctors. In this field, only a few protocols are needed to give an initial diagnosis and to start fast and proper tr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c45ce329dc84e2abe165835139b8ad0
Publikováno v:
Revista Bioética, Volume: 30, Issue: 3, Pages: 628-635, Published: 28 NOV 2022
Revista Bioética v.30 n.3 2022
Revista Bioética
Conselho Federal de Medicina (CFM)
instacron:CFM
Revista Bioética v.30 n.3 2022
Revista Bioética
Conselho Federal de Medicina (CFM)
instacron:CFM
Resumo Conhecimentos de ética médica e bioética são fundamentais para o correto desempenho do profissional médico. Neste trabalho, procuramos conhecer e avaliar discussões a respeito de ética médica e bioética entre estudantes de um curso de
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2a4cb8334f916c8e0c3fe1a7778d32dd
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1983-80422022000300628&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1983-80422022000300628&lng=en&tlng=en
Autor:
Bogdan Mihai Popescu, Viviana Navarro
Publikováno v:
Educación Médica, Vol 8, Iss 4, Pp 28-31 (2005)
Se considera que los estudiantes aprenden igual o mejor en la web que en clases tradicionales. Sin embargo no abundan ensayos randomizados que brinden evidencia al respecto, especialmente en Argentina. Objetivo: Comparar el aprendizaje sobre tratamie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b3c9654766149d288e4e26a0e6cd124