Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Md. Shahed Mahmud"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 14 pro vyhledávání: '"Md. Shahed Mahmud"'
1
Akademický článek
Does ‘COVID-19 phobia’ stimulate career anxiety?: Experience from a developing country
Autor: Md. Shahed Mahmud, Md. Mahbubar Rahman, Md. Masud-Ul-Hasan, Md. Azharul Islam
Publikováno v: Heliyon, Vol 7, Iss 3, Pp e06346- (2021)
Due to the outbreak of COVID-19 different forms of anxiety disorder have been seen in the mindset of people all around the world. This study aims to examine a structural relationship between ‘COVID-19 phobia’ and career anxiety among the workforc
Externí odkaz: https://doaj.org/article/fb0db412206a4c0f8df3b05ea820df1d
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Evaluation of Financial Performance of Commercial Banks in Bangladesh: Comparative Study Based on CAMEL Approach
Autor: Sk Alamgir Hossain, Md. Nazmul Islam, Md. Shahed Mahmud, K. M. Anwarul Islam
Publikováno v: The Millennium University Journal, Vol 2, Iss 1, Pp 54-77 (2017)
Banking industry plays a very important role to the economy of Bangladesh and the financial performance measurement is one of the major considering factors for the banks. The study attempts to analyses and compares the financial performance of Islami
Externí odkaz: https://doaj.org/article/603f13033bc34f95a0b6bfb11b648fcf
Zobrazit plný text záznamu
3
Impact of Customer Relationship Management on Tourist Satisfaction, Loyalty, and Retention
Autor: Runa Akter, Syed Moudud-Ul-Huq, Noman Hasan, Md. Shahed Mahmud
Publikováno v: International Journal of Customer Relationship Marketing and Management. 12:20-37
The aim of this study is to evaluate by using the more recent and popular marketing strategy or concept that is customer relationship management's impact on tourist satisfaction, loyalty, and retention of a specific, attractive, and amazing tourism d
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::a143d80f7737eb7be533562bd51c9017
https://doi.org/10.4018/ijcrmm.2021070102
Zobrazit plný text záznamu
4
Does healthcare service quality affect outbound medical tourists’ satisfaction and loyalty? Experience from a developing country
Autor: Reshma Pervin Lima, Shafiqur Rahman, Md. Mahbubar Rahman, Md. Shahed Mahmud
Publikováno v: International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing. 15:429-450
Purpose Poor quality of services in the health-care sector of the developing countries like Bangladesh forces affluent patients to seek advanced medical treatment from abroad. The purpose of this study is to explore the outbound medical tourists’ s
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::136ec1e7eb6b02a91aad184ce68e027b
https://doi.org/10.1108/ijphm-04-2020-0028
Zobrazit plný text záznamu
5
Outbound medical tourism experience, satisfaction and loyalty: lesson from a developing country
Autor: Esmat Jahan Annie, Md. Shahed Mahmud, Md. Mahbubar Rahman, Reshma Pervin Lima
Publikováno v: Journal of Hospitality and Tourism Insights. 4:545-564
PurposeThe objective of the study is to measure outbound medical tourists' satisfaction and loyalty based on medical tourists' experience from a developing country's perspective.Design/methodology/approachThe medical tourists taken medical services f
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::2a7e2c3b998f3323e8a278696fd49ba5
https://doi.org/10.1108/jhti-06-2020-0094
Zobrazit plný text záznamu
6
Role of Japan in Rohingya Crisis: An Analysis from Economic and Political Perspective
Autor: Md. Shahed Mahmud, Md. Masud-Ul-Hasan, Sk. Mahrufur Rahman
Publikováno v: International Journal of Economics and Management Studies. 7:135-142
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e172878ba7aa06999e084ca204df8faa
https://doi.org/10.14445/23939125/ijems-v7i8p117
Zobrazit plný text záznamu
7
Analyzing The Problem And Prospects Of Ecotourism: A Review On Bangladesh
Autor: NushratNahida Afroz, Md. Shahed Mahmud
Publikováno v: IOSR Journal of Business and Management. 19:59-65
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::05ba22bf8e9a91e6b91a22f031fd25ae
https://doi.org/10.9790/487x-1905035965
Zobrazit plný text záznamu
8
Impact of Electronic Word of Mouth on Customers’ Buying Intention Considering Trust as a Mediator: A SEM Approach
Autor: Nadia Mehjabin, Md. Nazmul Islam, Md. Shahed Mahmud, Md. Rostam Ali
Publikováno v: Global Business Review. :097215092097634
For customers’ purchasing decisions, word of mouth (WOM) has been considered as one of the major influential factors. With the rise of Internet-based technology and usage of online-based devices, customers are now considering online reviews and oth
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::add1c449317c5ea715bda0e43b2645d4
https://doi.org/10.1177/0972150920976345
Zobrazit plný text záznamu
9
Investigating the relationship between service quality and customer satisfaction of BKash in Bangladesh
Autor: Reshma Pervin Lima, Abdul Gaffar Khan, Md. Shahed Mahmud
Publikováno v: International Journal of Financial Services Management. 10:1
The purpose of this paper is to investigate the relationship between service quality and customer satisfaction to use BKash through structural equation modelling. BKash is one of the leading mobile...
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4e3e69d9e68589501f0adf5402f41086
https://doi.org/10.1504/ijfsm.2020.108876
Zobrazit plný text záznamu
10
Analyzing Tobin's Q Ratio of Banking Industry of Bangladesh: A Comprehensive Guideline for Investors
Autor: Md. Rostam Ali, Md. Shahed Mahmud, Reshma Pervin Lima
Due to the share market crash in 2010-2011, the investors have lost confidence regarding the share market till now. Therefore, this study is an endeavor to giveaway to rethink about the share market of Bangladesh and to increase the confidence of the
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2659::ce9443e41cfdb41a7d33a16e6d82a075
https://zenodo.org/record/1343955
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • Další »
  • [2]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 2 Akademické články
  • 8 business
  • 4 05 social sciences
  • 4 0502 economics and business
  • 4 050212 sport, leisure & tourism
  • 4 business.industry
  • 4 marketing
  • 3 050211 marketing
  • 3 developing country
  • 3 loyalty
  • 3 media_common
  • 3 media_common.quotation_subject
  • 3 service quality
  • 2 business and international management
  • 2 general medicine
  • 2 medical tourism
  • 2 pls-sem
  • 2 psychology
  • 2 specific phobia
  • 1 03 medical and health sciences
  • 1 0301 basic medicine
  • 1 030104 developmental biology
  • 1 0302 clinical medicine
  • 1 030217 neurology & neurosurgery
  • 1 050207 economics
  • 1 advertising
  • 1 anxiety
  • 1 anxiety disorder
  • 1 banking industry
  • 1 camel
  • 1 clothing
  • 1 computingmilieux_thecomputingprofession
  • 1 conventional banks
  • 1 cultural studies
  • 1 customer relationship management
  • 1 customer satisfaction
  • 1 descriptive research
  • 1 destinations
  • 1 developmental psychology
  • 1 digital media
  • 1 economic geology
  • 1 economic growth
  • 1 economics
  • 1 ecotourism
  • 1 education
  • 1 education.field_of_study
  • 1 electronic word of mouth
  • 1 employee commitment
  • 1 expectation confirmation theory
  • 1 finance
  • 1 financial performance
  • 2 emerald
  • 2 indira institute of management, pune
  • 1 elsevier
  • 1 elsevier bv
  • 1 humanities commons
  • 1 igi global
  • 1 inderscience publishers
  • 1 iosr journals
  • 1 sage publications
  • 1 seventh sense research group journals
  • 1 the millennium university
  • 1 zenodo
  • 2 anveshak-international journal of management
  • 2 heliyon
  • 1 global business review
  • 1 international journal of customer relationship marketing and management
  • 1 international journal of economics and management studies
  • 1 international journal of financial services management
  • 1 international journal of pharmaceutical and healthcare marketing
  • 1 iosr journal of business and management
  • 1 journal of hospitality and tourism insights
  • 1 the millennium university journal
  • 12 OpenAIRE
  • 2 Directory of Open Access Journals

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......