Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"McCalla, Scott G."'
We study a class of minimal geometric partial differential equations that serves as a framework to understand the evolution of boundaries between states in different pattern forming systems. The framework combines normal growth, curvature flow and no
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.01633
Particle dynamics and multi-agent systems provide accurate dynamical models for studying and forecasting the behavior of complex interacting systems. They often take the form of a high-dimensional system of differential equations parameterized by an
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2212.05591
Autor:
Schaeffer, Hayden, McCalla, Scott G.
We provide larger step-size restrictions for which gradient descent based algorithms (almost surely) avoid strict saddle points. In particular, consider a twice differentiable (non-convex) objective function whose gradient has Lipschitz constant L an
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1908.01753
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
CHATURAPRUEK, SORATHAN, BRESLAU, JONAH, YAZDI, DANIEL, KOLOKOLNIKOV, THEODORE, MCCALLA, SCOTT G.
Publikováno v:
SIAM Journal on Applied Mathematics, 2013 Jan 01. 73(4), 1703-1720.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/24510700
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.