Zobrazeno 1 - 10
of 198
pro vyhledávání: '"Maylor EA"'
Autor:
Badham, SP, Maylor, EA
Publikováno v:
Neuropsychology, Development, and Cognition. Section B, Aging, Neuropsychology and Cognition
Schema-consistent material that is aligned with an individual’s knowledge and experience is typically more memorable than abstract material. This effect is often more extreme in older adults and schema use can alleviate age deficits in memory. In t
Material consistent with knowledge/experience is generally more memorable than material inconsistent with knowledge/experience – an effect that can be more extreme in older adults. Four experiments investigated knowledge effects on memory with youn
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9987a0abb1c37d5c923497923d719fa9
http://wrap.warwick.ac.uk/74769/7/WRAP_Maylor_13825585%252E2015%252E1099607.pdf
http://wrap.warwick.ac.uk/74769/7/WRAP_Maylor_13825585%252E2015%252E1099607.pdf
Autor:
Badham, SP, Maylor, EA
Stimuli related to an individual’s knowledge/experience are often more memorable than abstract stimuli, particularly for older adults. This has been found when material that is congruent with knowledge is contrasted with material that is incongruen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::4fe22743f088d3ecfc8faaa6e61c54e5
http://wrap.warwick.ac.uk/74770/7/WRAP_Maylor_art%253A10.3758%252Fs13423-014-0672-8.pdf
http://wrap.warwick.ac.uk/74770/7/WRAP_Maylor_art%253A10.3758%252Fs13423-014-0672-8.pdf
Publikováno v:
Memory & Cognition. Sep2002, Vol. 30 Issue 6, p871-884. 14p.
Publikováno v:
Memory & Cognition. Dec2001, Vol. 29 Issue 8, p1185-1195. 11p.
Autor:
Maylor EA (AUTHOR)
Publikováno v:
Memory & Cognition. Mar98, Vol. 26 Issue 2, p309-319. 11p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.