Zobrazeno 1 - 10
of 412
pro vyhledávání: '"Matthys, W"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In International Journal of Psychophysiology August 2012 85(2):195-199
Autor:
van Herwaarden, A., Schuiringa, H., van Nieuwenhuijzen, Maroesjka, Orobio de Castro, B., Lochman, J.E., Matthys, W., Leerstoel Denissen, Social and personality development: A transactional approach, Leerstoel Dekovic
Publikováno v:
Research in Developmental Disabilities, 128:104296. Elsevier
Research in Developmental Disabilities, 128, 1. Elsevier
Research in Developmental Disabilities, 128
Research in Developmental Disabilities, 128, 1. Elsevier
Research in Developmental Disabilities, 128
Contains fulltext : 285191.pdf (Publisher’s version ) (Open Access) Background: Psychological interventions targeting children with mild intellectual disability or borderline intellectual functioning (MID-BIF) are suggested to be effective in reduc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Biological Psychology 2009 82(2):164-168
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Van Rest, M, Matthys, W, Van Nieuwenhuijzen, M & Schuengel, C 2021, ' DEFICIT OR DELAY? EXECUTIVE FUNCTIONS IN 8-TO 17-YEAR-OLDS WITH BORDERLINE INTELLECTUAL FUNCTIONING ', Journal of Intellectual Disability Research, vol. 65, no. 8, pp. 711-711 .
Journal of Intellectual Disability Research, 65(8), 711-711. Wiley-Blackwell
Journal of Intellectual Disability Research, 65(8), 711-711. Wiley-Blackwell
BackgroundExecutive functions (EFs) in children and adolescents with mild intellectual disability (MID) or borderline intellectual functioning (BIF) are frequently perceived as ‘deficient’ compared to typically developing peers. This cross-sectio
Autor:
Van Nieuwenhuijzen, M., Van Rest, M. M., Embregts, P. J. C. M., Vriens, Aart, Oostermeijer, S., Van Bokhoven, I., Matthys, W., Leerstoel Orobio de Castro, Leerstoel Dekovic, Development and Treatment of Psychosocial Problems, Social and personality development: A transactional approach
Publikováno v:
Child Neuropsychology, 23(2), 228. Psychology Press Ltd
Child Neuropsychology: A Journal on Normal and Abnormal Development in Childhood and Adolescence, 23(2), 228-241. Psychology Press Ltd
Child Neuropsychology: A Journal on Normal and Abnormal Development in Childhood and Adolescence, 23(2), 228-241. Psychology Press Ltd
One tradition in research for explaining aggression and antisocial behavior has focused on social information processing (SIP). Aggression and antisocial behavior have also been studied from the perspective of executive functions (EFs), the higher-or
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Chhangur, RR, Weeland, J, Overbeek, G, Matthys, W, Orobio de Castro, B, van der Giessen, D, Belsky, J
Publikováno v:
Child development, vol 88, iss 3
Chhangur, RR; Weeland, J; Overbeek, G; Matthys, W; Orobio de Castro, B; van der Giessen, D; et al.(2017). Genetic Moderation of Intervention Efficacy: Dopaminergic Genes, The Incredible Years, and Externalizing Behavior in Children. Child Development, 88(3), 796-811. doi: 10.1111/cdev.12612. UC Davis: Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/8mq368hw
Chhangur, RR; Weeland, J; Overbeek, G; Matthys, W; Orobio de Castro, B; van der Giessen, D; et al.(2017). Genetic Moderation of Intervention Efficacy: Dopaminergic Genes, The Incredible Years, and Externalizing Behavior in Children. Child Development, 88(3), 796-811. doi: 10.1111/cdev.12612. UC Davis: Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/8mq368hw
© 2016 The Authors. Child Development © 2016 Society for Research in Child Development, Inc. This study investigated whether children scoring higher on a polygenic plasticity index based on five dopaminergic genes (DRD4, DRD2, DAT1, MAOA, and COMT)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::552dcec93d3cac046c50fd0c2973e24f
https://escholarship.org/uc/item/8mq368hw
https://escholarship.org/uc/item/8mq368hw