Zobrazeno 1 - 10
of 85
pro vyhledávání: '"Maths anxiety"'
Publikováno v:
International Journal of Serious Games, Vol 11, Iss 4 (2024)
Digital Game-Based Learning (DGBL) uses digital games to enhance engagement and learning, but its efficacy is linked to game features. Leaderboards are a commonly used feature to increase motivation through competition, improving engagement and learn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/44cc7e06d73d4673afa7f3927e4e108b
Autor:
Anna-Stiina Wallinheimo, Judith Gentle
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 247, Iss , Pp 104292- (2024)
Previous studies have shown that children with Developmental Coordination Disorder (DCD)/Dyspraxia have poorer maths performance compared to their neurotypical (NT) counterparts. However, no studies have explored the cognitive and emotional factors a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c2ce3db358b4d52a2bb07614e40e530
Autor:
Denes Szucs, Enrico Toffalini
Publikováno v:
Royal Society Open Science, Vol 10, Iss 11 (2023)
Mathematics anxiety (MA) is an academic anxiety related to doing, learning and testing mathematics. MA can negatively affect mathematics performance, motivation and maths-heavy science and technology-related career choices. Previous data suggest that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/603d1c6ff3b849aab2e354c20faa3b6a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 8, Iss 1, Pp 148-165 (2022)
Maths anxiety is common and refers to feelings of anxiety, fear and other negative emotions and thoughts in individuals when confronted with mathematical tasks or numerical information. Self-report measures of maths anxiety have been created, but the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/399ad51bbb594f59b73ac270ad494018
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.