Zobrazeno 1 - 10
of 164
pro vyhledávání: '"Mathematics pedagogy"'
Autor:
Ashraf Alam, Atasi Mohanty
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
This scholarly inquiry critically examines the pedagogical aspects pertaining to the instruction and acquisition of Abstract Algebra within the realm of University Mathematics Education (UME). Drawing upon multiple lenses, including epistemological,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bea83251663a43c8acad191d428f57fe
Publikováno v:
London Review of Education, Vol 22, Iss 1 (2024)
This year-long case study involved the professional development of teachers in New York City elementary schools, who co-designed with researchers culturally relevant robot-coding mathematics activities to advance teachers’ understanding of cultural
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d3cdf15afe74fde9bd14056bb05a0fb
Publikováno v:
Qalamuna, Vol 16, Iss 1 (2024)
This study aims to develop a Thunkable-based cooperative, integrated reading and composition (CIRC) model for mathematics instructional development in Unimed's PGSD program. Classroom observations revealed that current teaching practices inadequately
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d3a07182cd5455f93ea2d16e484c7ac
Autor:
Senthil, Babu D., author
Publikováno v:
Mathematics and Society : Numbers and Measures in Early Modern South India, 2022.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9788194831600.003.0005
Autor:
Lioubov Pogorelova
Publikováno v:
Journal of Mathematics Education at Teachers College, Vol 13, Iss 1 (2022)
Though the curriculum reform movement that began in 1989 has had a significant impact on calculus pedagogy and content (Windham, 2008), the question remains to what extent reform-based calculus textbooks reflect these reforms. This paper explores thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83746608c21b44c29832488e3b197074
Autor:
Ifada Novikasari
Publikováno v:
Journal of Research and Advances in Mathematics Education, Vol 5, Iss 2, Pp 160-174 (2020)
Mathematical Knowledge for Teaching (MKT), comprising Mathematics Content Knowledge (MCK) and Mathematics Pedagogy Content Knowledge (MPCK), is essential for pre-service teachers. However, numerous studies have shown that pre-service teachers are wea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d81123b3c72b4a678a8f5dd276beaaa9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In kindergarten and primary school mathematics teaching them the important role of the education process because it is able to deep readers of this subject o'rgatilmasligi next qiyinlashtradi science so'ndradi interest to their readers. The results o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9eaed5246ab6a7f1f515aaf34a9c0f08