Zobrazeno 1 - 10
of 1 478
pro vyhledávání: '"Mathematics discourse"'
Autor:
Hlamulo Wiseman Mbhiza, Matobako Sempe
Publikováno v:
Interdisciplinary Journal of Rural and Community Studies, Vol 6, Pp 1-20 (2024)
Despite the global significance of functions in mathematics education, there has been limited research on how South African rural teachers address specific mathematical concepts related to functions. This qualitative multiple case study, conducted wi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c51f470583d243ed928ae0fe2ca6521b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steele, Michael D.
Publikováno v:
Mathematics Teaching in the Middle School, 2019 Apr 01. 24(6), 354-361.
Publikováno v:
For the Learning of Mathematics, 2021 Nov 01. 41(3), 14-16.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/27091213
Autor:
Ryan, Ulrika, Chronaki, Anna
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2020 Jul 01. 104(3), 369-384.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45295058
Autor:
Libby Knott
The intent of this monograph is to showcase successful implementation of mathematical discourse in the classroom. Some questions that might be addressed are: • How does a teacher begin to learn about using discourse purposefully to improve mathemat
Publikováno v:
Mathematics Teacher, 2019 Feb 01. 112(4), 302-306.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/mathteacher.112.4.0302
Autor:
ALSHWAIKH, JEHAD
Publikováno v:
For the Learning of Mathematics, 2018 Jul 01. 38(2), 9-13.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26548490
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Teaching Children Mathematics, 2017 Feb 01. 23(6), 360-366.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/teacchilmath.23.6.0360