Zobrazeno 1 - 10
of 117
pro vyhledávání: '"Mathematics courses"'
Publikováno v:
Prometeica, Iss 27 (2023)
Mathematics continues to be a gatekeeper in limiting participation in the sciences especially among underserved, underrepresented, and racially minoritized students. The contribution of Historically Black Colleges and Universities (HBCUs) to broaden
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8499ba53addf42c4904cd56e4886ec33
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Erpin Evendi
Publikováno v:
Prisma Sains: Jurnal Pengkajian Ilmu dan Pembelajaran Matematika dan IPA IKIP Mataram, Vol 10, Iss 4, Pp 890-898 (2022)
The current study aims to implement active learning strategies in mathematics courses as an effort to improve students' critical thinking (CT) skills. The randomized pretest-posttest control design was employed to evaluate the efficacy of the active
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9787879099a44df49e6a165e1fa31091
Publikováno v:
Mathematics, Vol 12, Iss 2, p 274 (2024)
Assessment for learning (AFL) has been associated with curriculum and teaching reform for the past three decades. However, studies on undergraduate students’ perceptions of their mathematics teachers’ AFL practices are still very limited in the C
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55cd7bac884f4884bb214af798b44073
Autor:
Mercat Christian
Publikováno v:
Open Education Studies, Vol 4, Iss 1, Pp 120-135 (2022)
We present the Active Learning tools introduced in basic mathematics courses in the Preparatory Curriculum for Engineering schools at Université Claude Bernard. Additions were introduced in the academic year 2018/2019 in Foundations of Mathematics 2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6dc30dc6596a47ecb3129d1f78f271d3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yukio, TERASHIMA
Publikováno v:
鳴門教育大学学校教育研究紀要 = Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education. 37:53-56
本研究では,理数科高校生が課題研究を行う上での困難感を調査し,その困難を解消することを目的として課題研究の進め方に関する講義を実施した。アンケート調査の結果,生徒は,
Autor:
Ma, Xin
Publikováno v:
Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l'éducation, 2005 Jan 01. 28(4), 827-852.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/4126457
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.