Zobrazeno 1 - 10
of 291
pro vyhledávání: '"Mathematics Skills"'
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 17, Iss 2, Pp 225-246 (2023)
Islamic contexts help stimulate students' mathematical abilities and develop their religious thinking. Therefore, this research aims to describe students' thinking process in solving mathematical literacy problems adapted from PISA questions using Is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c02208df2bf74efe9cdad6c605f77654
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
This study aimed to examine how parental profiles during homework help (supportive versus controlling) for children in Grades 6 and 9 change over time and relate to children’s motivation and math skills. Participants included 719 mother–child dya
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d472dead35844ee85ccb92acb670dfc
Publikováno v:
Fanāvarī-i āmūzish, Vol 14, Iss 3, Pp 681-688 (2020)
Background and Objectives: The educational Burnout and task value are among the most important variables in the field of education. Educational burnout refers to feeling of tiredness in doing tasks and study, as well as a pessimistic Attitude to educ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74cc5129f9de4b26998133fa36d92903
Autor:
Lu Sun, Longhai Xiao
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 6, p 3650 (2023)
Primary school mathematics is one of the most important subjects in primary school learning, and basic mathematical competencies are an important component of the response to academic achievement. Improving students’ basic competence in mathematics
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/704e14d7ed19456f816d16754da40a6a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Frank Pajares, John Barich
Publikováno v:
Ψυχολογία: το Περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, Vol 12, Iss 3 (2020)
ABSTRACT IS AVAILABLE IN THE PDF
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cd879e9173104fb5b90580b26baaf382
Publikováno v:
دراسات: العلوم التربوية, Vol 47, Iss 2 (2020)
The study aims to identify the impact of employing dramatized lessons on the development of solving skills of verbal mathematical problems and on attitudes towards mathematics among third graders. A quasi-experimental method with experimental and con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47533a8ad6894c209af8e92500b7a6a7
Autor:
Linda Salihu, Pekka Räsänen
Publikováno v:
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol 10, Iss 4, Pp 421-430 (2018)
The present study examined the development of mathematics skills of Kosovar primary school children in terms of their gender, living area, socio-economic status, and achievement level. A special emphasis was placed on longitudinal investigations of t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6688b8d032344709de0dd98519ec426
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.