Zobrazeno 1 - 10
of 427
pro vyhledávání: '"Mathematical discourse"'
Publikováno v:
Pythagoras, Vol 45, Iss 1, Pp e1-e17 (2024)
The teaching and learning of mathematics in sub-Saharan African countries is dominated by teacher-centred pedagogies rather than student-centred ones. Observations of mathematics teachers at two private schools in South Sudan confirmed such practices
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25d80303e10e4354802de2eda1ff4548
Autor:
Sedef Çelik Demirci, Adnan Baki
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 7, Iss 4, Pp 144-164 (2023)
The discussion on the development of mathematical discourse plays a key role in the determination of the in-classroom interactions in mathematics learning and instruction. The present study aims to present a theoretical framework for the nature of ma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45b2d5d4056e4274a57d4a7ff94f8a9d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jinwoo Cho, Yeon Kim
Publikováno v:
Journal of Educational Research in Mathematics, Vol 30, Iss 1, Pp 153-175 (2020)
The purpose of this study was to focus on non-mathematical discourse and private discourse as a way to identify the dynamics of interactions in mathematics instruction. The data for this study comprised a series of four lessons about the inverse func
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d181d9ee78848ce8d1c02a517d0dcdf
Autor:
Seonhee Cho
Publikováno v:
Journal of Urban Mathematics Education, Vol 15, Iss 1 (2022)
Calls for “mathematics for all” or “mathematics for social justice” bring light to the importance of equity issues within and through mathematics education. Employing the theoretical perspectives of equity and social justice for mathematics e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3fb52c889a8148f5a937f46f3fee10c8
Autor:
Mekonnen Yimam, Asrat Dagnew Kelkay
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 9, Iss 1 (2022)
This study attempted to develop a literature-informed discourse-based instructional approach and evaluated its effects on eleventh-grade students’ conceptual and procedural understandings in probability and statistics. To this end, a quasi-experime
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25f2dada186242ba8e7feed85302293b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.