Zobrazeno 1 - 10
of 757
pro vyhledávání: '"Mathematical development"'
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 12, Iss 7, p 62 (2024)
Children have persistent difficulty with foundational measurement concepts, which may be linked to the instruction they receive. Here, we focus on testing various ways to support their understanding that rulers comprise spatial interval units. We exa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a6b9715ad094922958e8a43cb4598eb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Carrie Georges, Christine Schiltz
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 7, Iss 1, Pp 20-41 (2021)
Considering the importance of mathematical knowledge for STEM careers, we aimed to better understand the cognitive mechanisms underlying the commonly observed relation between number line estimations (NLEs) and arithmetics. We used a within-subject d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c4e8ae00bab4ae295ce1e0770f13525
Autor:
Турова Ирина Валерьевна
Publikováno v:
Naučno-Pedagogičeskoe Obozrenie, Iss 3, Pp 48-56 (2020)
Представлен анализ исследований по проблеме готовности будущих педагогов дошкольного образования к математическому развитию детей. Р
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c6e5b726cb0541cd86e45d53c8df5edd
Autor:
Lillian Ham, Elizabeth A. Gunderson
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 5, Iss 2, Pp 140-157 (2019)
Proportional reasoning is an important skill that relates to fraction learning and math achievement. Because both proportional and analogical reasoning involve comparing relations, we hypothesized that supports for analogical reasoning (multiple exem
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/623fdf37286346c09a7ceeef59eb7b37
Autor:
Antje Ehlert, Nadine Poltz, Sabine Quandte, Juliane Kohn, Karin Kucian, Michael Von Aster, Günter Esser
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 10, Iss 3, p 70 (2022)
Intelligence, as well as working memory and attention, affect the acquisition of mathematical competencies. This paper aimed to examine the influence of working memory and attention when taking different mathematical skills into account as a function
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae825bdeaaf84d0f99f1f251f44e0038
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.