Zobrazeno 1 - 10
of 734
pro vyhledávání: '"Mathematical content"'
Autor:
Ifada Novikasari, Yüksel Dede
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 15, Iss 1, Pp 115-130 (2024)
This study aimed to develop a specific Mathematical Content Knowledge (MCK) test focused on multiplication for pre-service mathematics teachers in Indonesia and Türkiye. No assessment tool exists to measure MCK related to multiplication among pre-se
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de4d3f1757014b4a95dccb2f49712e2b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Современные информационные технологии и IT-образование, Vol 14, Iss 3, Pp 616-625 (2018)
Problem of the formalized mathematical content management for any given subject domain is considered. The content represented by domain ontology as the unified variety of elementary knowledge classes and relations for such classes as subject domain c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b7b2b7c1a2345809d36cdb54d1cfa01
Autor:
Rocha, Wilian Oliveira
Nosso objetivo com este trabalho é contribuir para o aperfeiçoamento da ação educativa do professor de matemática na Educação Básica, tanto em formação inicial quanto em formação continuada. Apresentamos algumas abordagens elementares par
Publikováno v:
Открытое образование (Москва), Vol 0, Iss 4, Pp 4-12 (2017)
Modern trends in the world electronic educational system development determine the necessity of adaptive learning intellectual environments and resources’ development and implementation. An upcoming trend in improvement the quality of studying math
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/835f1d1c262848c2aa6a698521800b7e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 4, p e6123 (2019)
The Peasant Education is based on the valorization of the peasant context and consequent defense of the contextualization of the content from local contexts, also defends the teaching of the formal knowledge. However, in mathematics teaching problems
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/12195779914c4cddac945260836489e9