Zobrazeno 1 - 10
of 31
pro vyhledávání: '"Mathematical Working Spaces"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Assia Nechache, Alain Kuzniak
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics
Educational Studies in Mathematics, Springer Verlag, 2021, 106 (2), pp.271-289. ⟨10.1007/s10649-020-10011-2⟩
Educational Studies in Mathematics, Springer Verlag, 2021, 106 (2), pp.271-289. ⟨10.1007/s10649-020-10011-2⟩
International audience; In this paper, we identify various forms of geometric work carried out by student teachers who were asked to perform a geometric task for the estimation of a land area. The theory of Mathematical Working Spaces is used to anal
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kuzniak, Alain, Nechache, Assia
Publikováno v:
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; In this contribution, we intend to revisit the interplay between geometrical paradigms GI and GII in the context of the current French curriculum, which gives an important place to modelling activities in mathematics learning.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::f401644fe959be074000283c3a8a64f8
https://hal.science/hal-02402239
https://hal.science/hal-02402239
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Laval, Dominique
Les nouveaux programmes des lycées français, mis en place depuis la rentrée 2010, ont fixé des objectifs précis en matière d’algorithmique. A la lecture de ces programmes, l’enseignement de l’algorithmique apparaît comme outil (au sens d
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2018USPCC001/document
Autor:
Laval, Dominique
Publikováno v:
Education. Université Sorbonne Paris Cité, 2018. Français. ⟨NNT : 2018USPCC001⟩
The new programs of French High schools, since 2010, precise objectives in terms of algorithmics. According to High schools curricula, algorithmics teaching appears as a tool (in the sense of Douady, 1986) to give meaning to some studied notions. How
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::e90eae400fe0eed00d47f84429bea640
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01943971/document
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01943971/document