Zobrazeno 1 - 10
of 11
pro vyhledávání: '"Mathematical Infinity"'
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Redined, Red de Información Educativa
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD)
Universitat Autònoma de Barcelona
Redined, Red de Información Educativa
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD)
El estudio del infinito en matemática educativa desde una perspectiva cognitiva se ha centrado en analizar el infinito potencial y actual. A partir de la teoría APOE (Acción, Proceso, Objeto, Esquema), esta noción se ha explicado en términos de
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e93b3d03782aa977184ffb172fbb0f15
https://ddd.uab.cat/record/256756
https://ddd.uab.cat/record/256756
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
BERTOLOCCI, Cristina Cavalli
Publikováno v:
Schème: Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas; v. 10 n. 1 (2018); 183-203
Schème: Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas; Vol. 10 No. 1 (2018); 183-203
Schème: Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas; Vol. 10 Núm. 1 (2018); 183-203
Schème : Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)
instacron:UNESP
Schème: Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas; Vol. 10 No. 1 (2018); 183-203
Schème: Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas; Vol. 10 Núm. 1 (2018); 183-203
Schème : Revista Eletrônica de Psicologia e Epistemologia Genéticas
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)
instacron:UNESP
In this report, we present a study about the mathematical infinity with regard to the Genetic Epistemology. Through the Piagetian clinical method, an explorato-ry study was carried out to understand the different conceptions about the mathematical in
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::62b37b53527bb036e9ff8720edeaef1d
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/scheme/article/view/8177
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/scheme/article/view/8177
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
İŞLEYEN, Tevfik
Publikováno v:
Volume: 21, Issue: 3 1235-1252
Kastamonu Eğitim Dergisi
Kastamonu Eğitim Dergisi
Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin sonsuzluk kavramını nasıl algıladıklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları 38’i kız, 34
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::65d369bcf59e98ac42d00526c72d6ee6
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22605/241573
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22605/241573
Publikováno v:
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 9 (2017): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 43-57
Research in Mathematics Education; No. 9 (2017): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 43-57
Research in Mathematics Education; No. 9 (2017): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 43-57
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται στοιχεία μιας έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή μαθητών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού για
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Dissertation/ Thesis
Autor:
Chen Yang (18422691)
The concept of infinity plays a pivotal role in mathematics, yet its precise definition remains elusive. This conceptual ambiguity has given rise to several puzzles in contemporary philosophy of mathematics. In response, this dissertation embarks on