Zobrazeno 1 - 10
of 143
pro vyhledávání: '"Math difficulties"'
Autor:
Moritz Herzog, Gino Casale
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Research suggest that attention skills play distinct roles in children's acquisition of mathematics. Despite a growing number of mathematics interventions in general, little research has been devoted to mathematics interventions for students with att
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d908c2cac2f443958ae5e89e1a00f919
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 246, Iss , Pp 104246- (2024)
Math difficulties (MDs) occur in about 3–7 % of children and have been associated with academic, health, and occupational challenges. To date, findings about the role of working memory in MDs have been conflicting. The Automated Working Memory Asse
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d73992d909274889bfbf7ce0771778c8
Autor:
Stefan Haberstroh, Gerd Schulte-Körne
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Math difficulties (MD) manifest across various domain-specific and domain-general abilities. However, the existing cognitive profile of MD is incomplete and thus not applicable in typical settings such as schools or clinics. So far, no review has app
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4367ce355b304e6895a4cde0e86a1d33
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Ravānshināsī-i Afrād-i Istis̠nāyī, Vol 7, Iss 27, Pp 1-29 (2017)
This study investigates the effectiveness of a number sense instruction program for children at risk of math difficulties in the preschool age. This program was designed based on the fundamental components of number sense and through a developmental
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b109159650ab4a64ab0da921a1d78ad2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Klippmark, Jörgen, Simonsson, Malin
Elever som hamnar i matematiksvårigheter ska, utöver ledning och stimulans, genom extra anpassningar och/eller särskilt stöd få det stöd som krävs för att de ska kunna nå utbildningens mål. Elever erbjuds i en del fall, utöver stöd från
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mdh:diva-63010
Autor:
Moustafa, Yousef
Den här studien syftar till att undersöka relationen mellan problemlösning inom matematikämnet och elevers motivation. Dessutom syftar studien till att undersöka vilka svårigheter eleverna uppvisar under problemlösning tillfälle som påverkar
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-49932
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 9, Iss 7, p 76 (2019)
Mathematical achievement during the first years of primary school seems to be a reliable predictor of students’ later performance. In addition, cognitive, metacognitive, and psychological parameters are considered to be factors related to mathemati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1067ae4ea6094eeaab53f8503102a92d