Zobrazeno 1 - 10
of 63
pro vyhledávání: '"Math activities"'
Using mathematical ideas from carpet and carpet-weavers as a context for designing mathematics tasks
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 13, Iss 3, Pp 383-392 (2022)
In this study, the mathematics of carpet will be introduced by presenting the lifestyle of two expert carpet-weavers from Kerman, Iran, who work for many years in carpet-weaving activities through an explanation of carpet weavers’ culture. This exp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ded0ee7587c4969b9aa40006c217e3a
Publikováno v:
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, Vol 9, Iss 1, Pp 171-193 (2022)
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında verdikleri matematik eğitimine ve sınıf içi uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmışt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8cbae01a9b9c4388be87f29227856755
Autor:
Alex M. Silver, Yu Chen, Darcy K. Smith, Catherine S. Tamis-LeMonda, Natasha Cabrera, Melissa E. Libertus
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Parents’ beliefs about the importance of math predicts their math engagement with their children. However, most work focuses on mothers’ math engagement with preschool- and school-aged children, leaving gaps in knowledge about fathers and the exp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c24b423adaa34b84b0504a5432f1cbe0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bohlmann, Nina, Benölken, Ralf
Life in today’s world is characterized by complexity and rapid change. Twenty-first century skills and especially mathematical understanding are supposed to crucially contribute to meeting the demands of our world since mathematics offers strategie
Externí odkaz:
https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A84782
https://ul.qucosa.de/api/qucosa%3A84782/attachment/ATT-0/
https://ul.qucosa.de/api/qucosa%3A84782/attachment/ATT-0/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Volume: 9, Issue: 1 171-193
e-Kafkas Journal of Educational Research
e-Kafkas Journal of Educational Research
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında verdikleri matematik eğitimine ve sınıf içi uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmışt
Autor:
Nina Bohlmann, Ralf Benölken
Publikováno v:
Mathematics, Vol 8, Iss 10, p 1780 (2020)
Life in today’s world is characterized by complexity and rapid change. Twenty-first century skills and especially mathematical understanding are supposed to crucially contribute to meeting the demands of our world since mathematics offers strategie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0791e72dc31449c888d2fdb875927df3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.