Zobrazeno 1 - 10
of 154
pro vyhledávání: '"Marušić, Iris"'
Publikováno v:
Revija za sociologiju / Croatian Sociological Review. 50(2):139-159
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=893771
Publikováno v:
In Learning and Individual Differences October-December 2020 83-84
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Roczen, Nina, Rozman, Mojca, Saša Puzić, Fredericks, Valerie, Gasteiger-Klicpera, Barbara, Pivec, Tina, Jugović, Ivana Pikić, Oswald, Christina, De Matos, Margarida Gaspar, Pałeczek, Lisa, Bojić, Jelena Matić, Peras, Igor, Perše, Tina Vršnik, Veldin, Manja, Marušić, Iris, Kozina, Ana, Tome, Gina, Dahlström, Helene, Odak, Iva, Ivančič, Klaudija Šterman, Mlekuž, Ana, Hartig, Johannes, Urška Štremfel, Oskarsson, Magnus
HAND IN HAND: Empowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity related career challenges (HAND:ET) is a policy experimentation project focused on teachers by supporting their development of social and emotional competenc
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ab11aca6c8bb3bf777ecf4294b3d6e20
Autor:
Odak, Iva, Marušić, Iris, Matić Bojić, Jelena, Puzić, Saša, Bakić, Hrvoje, Eliasson, Nina, Gasteiger Klicpera, Barbara, Gøtzsche, Katinka, Kozina, Ana, Perković, Iva, Roczen, Nina, Tomé, Gina, Veldin, Manja
Publikováno v:
Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja
Volume 61
Issue 1 (226)
Volume 61
Issue 1 (226)
The present paper focuses on social and emotional learning, and highlights empirical findings on its importance for teachers, students and schools. The importance of social and emotional learning in school settings has been a central focus of researc
Publikováno v:
Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja
Volume 61
Issue 1 (226)
Volume 61
Issue 1 (226)
Teacher empathy is an essential part of teacher professional role, related to various student outcomes. Research have shown that women are more empathetic than men. However, when personality traits or gender roles are included into regression models,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c5a335c57f35a69e3bd46d2cb0b43bfe
https://doi.org/10.5673/sip.61.1.3
https://doi.org/10.5673/sip.61.1.3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sociology & Space / Sociologija i Prostor; 2023, Vol. 61 Issue 2, p353-374, 22p
Autor:
McCrae, Robert R., Chan, Wayne, Jussim, Lee, De Fruyt, Filip, Löckenhoff, Corinna E., De Bolle, Marleen, Costa, Paul T., Jr., Hřebíčková, Martina, Graf, Sylvie, Realo, Anu, Allik, Jüri, Nakazato, Katsuharu, Shimonaka, Yoshiko, Yik, Michelle, Ficková, Emília, Brunner-Sciarra, Marina, Reátigui, Norma, Leibovich de Figueora, Nora, Schmidt, Vanina, Ahn, Chang-kyu, Ahn, Hyun-nie, Aguilar-Vafaie, Maria E., Siuta, Jerzy, Szmigielska, Barbara, Cain, Thomas R., Crawford, Jarret T., Mastor, Khairul Anwar, Rolland, Jean-Pierre, Nansubuga, Florence, Miramontez, Daniel R., Benet-Martínez, Veronica, Rossier, Jérôme, Bratko, Denis, Marušić, Iris, Halberstadt, Jamin, Yamaguchi, Mami, Knežević, Goran, Purić, Danka, Martin, Thomas A., Gheorghiu, Mirona, Smith, Peter B., Barbaranelli, Claudio, Wang, Lei, Shakespeare-Finch, Jane, Lima, Margarida P., Klinkosz, Waldemar, Sekowski, Andrzej, Alcalay, Lidia, Simonetti, Franco, Avdeyeva, Tatyana V., Pramila, V.S., Terracciano, Antonio
Publikováno v:
In Journal of Research in Personality December 2013 47(6):831-842