Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"Martin Barroso, Estefanía"'
Autor:
El-Hamamsy, Laila, Zapata-Cáceres, María, Martín-Barroso, Estefanía, Mondada, Francesco, Zufferey, Jessica Dehler, Bruno, Barbara, Román-González, Marcos
The introduction of computing education into curricula worldwide requires multi-year assessments to evaluate the long-term impact on learning. However, no single Computational Thinking (CT) assessment spans primary school, and no group of CT assessme
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2305.19526
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Fanchamps, L J A, Zapata-Cáceres, M, Martin Barroso, E & Van Gool, E 2023, The Importance of Creativity in Developing Computational Thinking in Primary Education . in The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023 : CTE-STEM 2023 Conference Proceedings . Asia-Pacific Society for Computers in Education, pp. 98-99, 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023, Taiwan, Province of China, 7/06/23 . < https://ilt.nutn.edu.tw/CTE-STEM2023/dw/CTE-STEM%202023%20Proceedings.pdf >
The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023: CTE-STEM 2023 Conference Proceedings, 98-99
STARTPAGE=98;ENDPAGE=99;TITLE=The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023
The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023: CTE-STEM 2023 Conference Proceedings, 98-99
STARTPAGE=98;ENDPAGE=99;TITLE=The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023
Applications for developing Computational Thinking (CT) are currently in the spotlight. This is notable since recently published theories and preliminary research conducted suggests that forms of creative thinking and acting are at least as important
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::08b6e4043d8772d30478d76f0d727274
https://hdl.handle.net/1820/3525252e-a9e8-41f9-956c-4ea70927f713
https://hdl.handle.net/1820/3525252e-a9e8-41f9-956c-4ea70927f713
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zapata-Cáceres, Maria, Fanchamps, L.J.A., H Yeter, Ibrahim, Marcelino, Pedro, Martin Barroso, Estefanía
Publikováno v:
Zapata-Cáceres, M, Fanchamps, L J A, H Yeter, I, Marcelino, P & Martin Barroso, E 2022, Understanding Teachers’ Attitudes and Self-Assessment Towards Computational Thinking . in APSCE CTE-STEM 2022 : Proceedings of Sixth APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM education 2022 . TU Delft, Delft, pp. 46-51 . https://doi.org/10.34641/ctestem.2022.463
APSCE CTE-STEM 2022: Proceedings of Sixth APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM education 2022, 46-51
STARTPAGE=46;ENDPAGE=51;TITLE=APSCE CTE-STEM 2022
APSCE CTE-STEM 2022: Proceedings of Sixth APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM education 2022, 46-51
STARTPAGE=46;ENDPAGE=51;TITLE=APSCE CTE-STEM 2022
Around the world, attention is being paid to computational thinking (CT) in education. Integration into school curricula places additional demands on teachers, promoting the skills and attitudes necessary to teach and integrate CT into education. Abo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0715f0f06282db367f136e8e6ac587fc
https://research.ou.nl/en/publications/a3d9d738-f683-4f42-a766-94ea19b76581
https://research.ou.nl/en/publications/a3d9d738-f683-4f42-a766-94ea19b76581
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.