Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"Marotta, Luana"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
CARNOY, MARTIN, MAROTTA, LUANA, LOUZANO, PAULA, KHAVENSON, TATIANA, GUIMARÃES, FILIPE RECCH FRANCA, CARNAUBA, FERNANDO
Publikováno v:
Comparative Education Review, 2017 Nov 01. 61(4), 726-759.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26545585
Autor:
Marotta, Luana
Publikováno v:
In International Journal of Educational Research 2017 82:110-123
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l'éducation, 2015 . 38(3), 1-23.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/canajeducrevucan.38.3.10
In this paper, we show that order effects operate in the context of high-stakes, real-world decisions: employment choices. We experimentally evaluate a nationwide program in Ecuador that changed the order of teaching vacancies on a job application pl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::6e2606adecc089f1d391b9a71b394205
https://hdl.handle.net/10419/245880
https://hdl.handle.net/10419/245880
Autor:
Ajzenman, Nicolas, Bertoni, Eleonora, Elacqua, Gregory, Marotta, Luana, Méndez Vargas, Carolina
Inequality in access to high-quality teachers is an important driver of student socioeconomic achievement gaps. We experimentally evaluate a novel nation-wide low-cost government program aimed at reducing teacher sorting. Specifically, we tested two
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c82c4f18af71db31907ecacee789cc8d
https://hdl.handle.net/10419/234713
https://hdl.handle.net/10419/234713
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Elacqua, Gregory, Marotta, Luana
Low salaries, a limited amount of full-time teaching positions, and alternative systems of allocating teaching hours lead teachers to look for additional jobs in other schools. Although this is a more common phenomenon of teacher labor markets in dev
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::b93927b7d31646cde4b9bfef458b9ace
https://hdl.handle.net/10419/208199
https://hdl.handle.net/10419/208199
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.