Zobrazeno 1 - 10
of 2 152
pro vyhledávání: '"Markovian arrival process"'
Autor:
K. Jeganathan, S. Selvakumar, Krishnasamy Srinivasan, N. Anbazhagan, Gyanendra Prasad Joshi, Woong Cho
Publikováno v:
Ain Shams Engineering Journal, Vol 15, Iss 9, Pp 102963- (2024)
This article explores the performance of interconnected queueing systems and queueing-inventory systems (IQSQIS) in stochastic modeling. IQSQIS features two types of service facilities with dual service stations: one providing non-commodity service w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbc98dda36fb4ebeb4ffd5e2cd5e94b6
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 126928-126942 (2024)
The two service stations have been connected in series in our tandem queueing inventory model, replicating the real-life environment that provides customer service by providing seperated service without congestion. Customers arrive at Station 1, whic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8cde6461179f453f9a02c37de144ff15
Autor:
Baby Saroja K., Suvitha V.
Publikováno v:
Yugoslav Journal of Operations Research, Vol 34, Iss 2, Pp 285-306 (2024)
We consider a single server queueing model in which the customers arrive according to a Markovian Arrival Process (MAP). We modeled this queueing system with many kinds of service where the customers can choose any kind from the server. Each kind of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/361c514fa21440398559b9e0b585945f
Autor:
Şerife Özkar
Publikováno v:
Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering, Vol 28, Iss 1, Pp 89-106 (2023)
In this study, a production inventory model with phase type service times where customers join the system occur according to a Markovian arrival process is discussed. When the inventory level is positive, if an arriving customer finds the server idle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b58fa205816e4407878d17aa42002fb0
Autor:
Vladimir Mironovich Vishnevsky, Valentina Ivanovna Klimenok, Aleksandr Mikhailovich Sokolov, Andrey Alekseevich Larionov
Publikováno v:
Mathematics, Vol 12, Iss 5, p 659 (2024)
This paper presents a study of fork–join systems. The fork–join system breaks down each customer into numerous tasks and processes them on separate servers. Once all tasks are finished, the customer is considered completed. This design enables th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/226e0e9238f14ecbba1d8a5fb6a0f6c9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.