Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"Marko Gavriloski"'
Publikováno v:
Družboslovne Razprave, Vol XXXIX, Iss 103, Pp 87-115 (2023)
We examine the experiences of LGBT+ people in education, which international research shows is characterised by a lack of sensitivity to gender and sexual minorities. We conducted a qualitative study involving 27 individual interviews with LGBT+ pers
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/684e70ff46084e458b5259466fa0f287
Publikováno v:
Psihološka Obzorja, Vol 32, Pp 94-107 (2023)
In addition to the general forms of stress characteristic of all students, LGBT+ people experience minority stress. The minority stress model represents general stress processes and minority stress processes. It is the minority stress processes that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ebbf3102327d41e0a5a4de599b56b7a1
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 14, Iss 3, Pp 357-372 (2021)
Starting from the importance of sustainable behaviour among educators for sustainability in kindergarten, the aim of this empirical quantitative study was to investigate the prevalence of predispositions towards sustainable behaviour among students f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2fbdbcec3eba46eb9272dc982d728bad
Publikováno v:
Descentrada, Vol 5, Iss 1 (2021)
Independientemente de las estipulaciones existentes sobre igualdad de género, debemos ser conscientes de que quienes ejerzan la docencia en el futuro portan sus propios códigos culturales, ya que son producto del sistema del cual proceden. De este
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5c6f30d58ae4663a6b2e34c624ec155
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nika FERBEŽAR, Marko GAVRILOSKI
Publikováno v:
Teorija in praksa. :151-169
Vzgojno-izobraževalne ustanove posedujejo velik potencial za zmanjševanje vpliva manjšinskega stresa na življenja mladih LGBTQ+. V članku se osredotočamo na rezilientnost mladih LGBTQ+ v okviru šolskega okolja. Opravljen sistematiziran integra
Publikováno v:
Journal of Contemporary Educational Studies / Sodobna Pedagogika; Dec2023, Vol. 74 Issue 4, p75-114, 40p
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 14, Iss 3, Pp 357-372 (2021)
Starting from the importance of sustainable behaviour among educators for sustainability in kindergarten, the aim of this empirical quantitative study was to investigate the prevalence of predispositions towards sustainable behaviour among students f
Publikováno v:
Družboslovne Razprave; 2023, Vol. 39 Issue 103, p87-115, 29p