Zobrazeno 1 - 10
of 142
pro vyhledávání: '"Markkula G"'
Autor:
Romano, R., Markkula, G., Boer, E., Jamson, H., Bean, A., Tomlinson, A., Horrobin, A., Sadraei, E.
Publikováno v:
In Transportation Research Part F: Psychology and Behaviour August 2019 65:34-45
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Tian, K, Markkula, G, Wei, C, Sadraei, E, Hirose, T, Merat, N & Romano, R 2022, ' Impacts of visual and cognitive distractions and time pressure on pedestrian crossing behaviour: A simulator study ', Accident Analysis and Prevention, vol. 174, 106770 . https://doi.org/10.1016/j.aap.2022.106770
Distractions have been recognised as one important factor associated with pedestrian injuries, as the increasing use of cell phones and personal devices. However, the situation is less clear regarding the differences in the effects of visual-manual a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6bd3c014a8724ae70d2b22f7bef502e9
https://pure.qub.ac.uk/en/publications/a20b4a23-267a-40d3-8ad8-cdafc9ae0808
https://pure.qub.ac.uk/en/publications/a20b4a23-267a-40d3-8ad8-cdafc9ae0808
Introduction: In current urban traffic, pedestrians attempting to cross the road at un-signalized locations are thought to mostly use implicit communication, such as deceleration cues, to interpret a vehicle’s intention to yield. There is less reli
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::39f8077260437cdc18c15d5f1cc04780
https://eprints.whiterose.ac.uk/176608/15/1-s2.0-S0022437521001614-main.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/176608/15/1-s2.0-S0022437521001614-main.pdf
Autor:
Camara, F, Bellotto, N, Cosar, S, Weber, F, Nathanael, D, Althoff, M, Wu, J, Ruenz, J, Dietrich, A, Markkula, G, Schieben, A, Tango, F, Merat, N, Fox, C
Autonomous vehicles (AVs) must share space with pedestrians, both in carriageway cases such as cars at pedestrian crossings and off-carriageway cases such as delivery vehicles navigating through crowds on pedestrianized high-streets. Unlike static ob
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::9bb2b645c2d86e9f55f8eb8993efb8dc
https://eprints.whiterose.ac.uk/162669/1/Camara2020pedestriana_IEEE_T-ITS_Part_II.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/162669/1/Camara2020pedestriana_IEEE_T-ITS_Part_II.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kalantari, AH, Markkula, G, Uzondu, C, Lyu, W, Garcia de Pedro, J, Madigan, R, Lee, YM, Holmes, C, Merat, N
Publikováno v:
TRID
Highly automated vehicles (HAVs) will need to interact with pedestrians in a safe and efficient way. Thus, investigating and modeling vehicle-pedestrian interactions at uncontrolled locations is essential to ensure safety and acceptance of these vehi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e4894a327b2d3b525edd98d7afaa8c59