Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"Markéta Bartoňová"'
Autor:
Markéta Bartoňová, Jan Mačí
Publikováno v:
ACC Journal, Vol 18, Iss 2, Pp 6-15 (2012)
Nedostatky EMU, na které už při svém vzniku upozorňovaly některé studie zabývající se optimálními měnovými oblastmi (OCA), se naplno projevily v souvislosti s finanční krizí propuknuvší ve Spojených státech amerických a následn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d51e837f63e4270a379e197a5fdb9c1
Autor:
Markéta Bartoňová, Jan Mačí
Publikováno v:
ACC Journal, Vol 17, Iss 3, Pp 7-16 (2011)
Cílem tohoto popularizačního vědeckého článku je provedení komparace vývoje jednotlivých let na trhu hypotečních úvěrů tak, aby si čtenář dokázal vytvořit podvědomí, jak bankovní domy dokázaly poměrně pružně reagovat na no
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b602a08f968c47e3b913785b53e197d5
Publikováno v:
Biologie. Chemie. Zeměpis. 29:13-23
Clanek předklada výsledky dotaznikoveho setřeni o povědomi ucitelů o integrovane výuce na střednich skolach (dale „SS“), ktere bylo uskutecněno v Moravskoslezskem kraji (dale „MSK“) na přelomu roku 2018/2019. Cilem tohoto dotaznikove
Autor:
Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková, Irena Budínová, Eva Minaříková, Petr Najvar, Markéta Bartoňová, Věra Ferdiánová, Lukáš Feřt, Michaela Horniaková, Alena Hošpesová, Jan Husák, Martin Jáč, Jiří Kohout, Petra Konečná, Dana Kričfaluši, Markéta Kuberská, Pavel Masopust, Pavel Mentlík, Alena Nohavová, Markéta Píšová, Lukáš Rokos, Václav Stacke, Stanislav Štěpáník, Kateřina Tomešková, Tereza Topolovská, Michal Vavroš, Matěj Vrhel
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c11955209b4b34c42905cf29d13f20ba
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
Autor:
Markéta Bartoňová, Dana Kričfaluši
Publikováno v:
Proceedings of the 4th International Baltic Symposium on Science and Technology Education (BalticSTE2021), Šiauliai, 21–22 June, 2021.
Integrated teaching is teaching in which the educational contents of subjects are interconnected. Connections can be discussed in a specialized integrated subjects e.g., Integrated science. Integrated science is a subject that connects knowledge from
Autor:
Markéta Bartoňová, Dana Kričfaluši
Publikováno v:
Proceedings of the Conference on the Didactics of the Sciences DidSci+ 2021.
Integrated teaching can be defined as teaching in which the educational contents of subjects are interconnected while integrated educational content follows the aims of all integrated subjects. The idea of integrated teaching is currently emerging ma
Autor:
Markéta Bartoňová, Olga Malíková
Publikováno v:
Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis. 14:81-87
Accounting as a system provides quantitative information for users about economic processes which proceed in an accounting unit. The main objective of accounting is to observe and describe financial position, efficiency and cash flow of a given entit
NEW REGULATORY MEASURES AND THEIR INFLUENCE ON THE EU CAPITAL MARKET – SOURCES OF BUSINESS FINANCING
Autor:
Jan Mačí, Markéta Bartoňová
Publikováno v:
Volume: 4, Issue: 2 81-90
International Journal of Business and Management Studies
International Journal of Business and Management Studies, Vol 4, Iss 2 (2012)
International Journal of Business and Management Studies
International Journal of Business and Management Studies, Vol 4, Iss 2 (2012)
Financial sector has been coming through the significantly turbulent period due to the financial crisis in 2008 to 2010 and following debt crisis in the European Monetary Union. These periods might be generally called as financial crises which may ha
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::3c42c6170afdf2de62ed939d23d870f6
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijbms/issue/26067/274665
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijbms/issue/26067/274665