Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"Marie, Tichá"'
Publikováno v:
Frontiers in Forests and Global Change, Vol 7 (2024)
Compared to other sectors, the long rotation period in forest management makes it difficult to carry out a life cycle assessment (LCA). Data collection is not possible in a short time frame but would require decades. For this reason, forestry is ofte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b0dcedb1d7343e3a7d08bf65dcd10e1
Autor:
Libuše Samková, Marie Tichá
Publikováno v:
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Vol 10, Iss 4, Pp 93-100 (2017)
In our contribution we focus on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers’ education, as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. In the introd
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb16d2ea4243472cb3f50bb0da14eb51
Publikováno v:
Mathematics, Vol 9, Iss 14, p 1583 (2021)
The article provides an overview of research focusing on pre- and in-service teacher education, conducted in the Czech Republic by teams of researchers of which the authors were members. It employs the methodology of a qualitative meta-analysis of st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/05f6a26fe21c4cd38384b9c7e358fe22
Publikováno v:
Prague Medical Report, Vol 116, Iss 1, Pp 16-23 (2015)
Isolated porcine pepsinogen A was used for the preparation of polyclonal rabbit and polyclonal chicken anti-pepsinogen A antibodies. Immunochemical properties of both immunoglobulin fractions were compared. The rabbit anti-serum was further purified
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2753f8f6b6824468942d3db2c8bc43e5
Autor:
Jaroslav Bernas, Lukas J. Koppensteiner, Marie Tichá, Hans-Peter Kaul, Agnieszka Klimek-Kopyra, Pia Euteneuer, Gerhard Moitzi, Reinhard W. Neugschwandtner
Publikováno v:
European Journal of Agronomy. 146:126813
Autor:
Marie Tichá
Publikováno v:
Dermatologie pro praxi. 15:53-56
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 66, Iss 5 (2017)
Cíle – Předkládaná empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Metody – Základem výzkumného šetření bylo dvouleté expe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/115687b8cd6d41a992e30a582adf5d15
Publikováno v:
Sustainability, Vol 14, Iss 1498, p 1498 (2022)
Sustainability; Volume 14; Issue 3; Pages: 1498
Sustainability. 2022, vol. 14, issue 3, p. 1498-1498.
Sustainability; Volume 14; Issue 3; Pages: 1498
Sustainability. 2022, vol. 14, issue 3, p. 1498-1498.
The amount of power consumption of the product life cycle has a significant impact on global warming. To determine these negative impacts, life cycle assessment (LCA) is used. These methods are time-consuming and expensive training costs that require
Publikováno v:
Scientia in Educatione, Vol 6, Iss 1 (2015)
Tento text je shrnutím našich dosavadních poznatků o uplatňování myšlenek badatelsky orientovaného vyučování matematice. Po nezbytném vymezení některých pojmů v něm představujeme, jak je chápáno badatelsky orientované vyučován
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f68cecf04ab6420580a970effbf46ded
Autor:
Marie Tichá
Publikováno v:
Scientia in Educatione, Vol 3, Iss 2 (2013)
Článek seznamuje čtenáře s Mezinárodní komisí pro studium a zdokonalování vyučování matematice – CIEAEM, která byla založena již v roce 1950. Přináší stručnou informaci o historii jejího vzniku a etapách vývoje. Popisuje akt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb202f0c0a0e439eb86114be1ccf2f88