Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Margaret K. Hogg"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 83 pro vyhledávání: '"Margaret K. Hogg"'
1
Children’s engagement with environmental issues
Autor: Marie Schill, Isabelle Muratore, Margaret K. Hogg
Publikováno v: Journal of Marketing Management
Journal of Marketing Management, 2022, 38 (9-10), pp.866-902. ⟨10.1080/0267257X.2022.2046626⟩
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6adc9874b0df24aa9fc1b94326254db9
https://doi.org/10.1080/0267257x.2022.2046626
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
2
Consumer Decision Making in Omnichannel Environments
Autor: Elfriede Penz, Margaret K. Hogg
Publikováno v: The Routledge Handbook of Digital Consumption ISBN: 9781003317524
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0650d70f368701dd1710cc568263c22e
https://doi.org/10.4324/9781003317524-28
Zobrazit plný text záznamu
3
Young Low-Income Mothers’ Identity Work around Infant Feeding in the UK
Autor: Emma Banister, Margaret K Hogg, Mandy Dixon
Publikováno v: Sociology. :003803852211407
This article focuses on young low-income mothers’ engagement with, and management of, potentially conflicting discourses within the context of maternal foodwork. Findings from qualitative, longitudinal interviews with 13 UK women illustrate the per
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c34bb75360159d8ecd71708e2ce559ab
https://doi.org/10.1177/00380385221140701
Zobrazit plný text záznamu
4
Young children’s consumer agency: The case of French children and recycling
Autor: Marie Schill, Margaret K. Hogg, Delphine Godefroit-Winkel
Publikováno v: Journal of Business Research
Journal of Business Research, Elsevier, 2020, 110, pp.292-305. ⟨10.1016/j.jbusres.2020.01.030⟩
International audience; This research offers insights into children’s agency in the context of recycling behaviors by exploring howchildren’s agency might be enacted in various settings (e.g., family, school, neighborhood). Using a series ofchild
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8bb0c82be822971e7bfa87c987f8ef69
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.01.030
Zobrazit plný text záznamu
5
Gender, Technology and Computer-Mediated Communications in Consumption-Related Online Communities
Autor: Miriam Catterall, Margaret K. Hogg, Robert V. Kozinets, Pauline Maclaran
Publikováno v: Elusive Consumption ISBN: 9781003085232
This chapter focuses on the intersections between gender, technology and computer-mediated communications in consumption-related online communities and proposes a methodology that enables researchers to explore better the nuances of gender effects on
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5c567fa6a7ddce5602c9786279a30596
https://doi.org/10.4324/9781003085232-12
Zobrazit plný text záznamu
6
Self–object relationships in consumers’ spontaneous metaphors of anthropomorphism, zoomorphism, and dehumanization
Autor: Katerina Karanika, Margaret K. Hogg
How consumers relate to possessions and consumption goods, and pursue identity goals through spontaneous metaphors of anthropomorphism, zoomorphism, and dehumanization (AZD) in consumption, has not been explored. Whereas previous studies primed and p
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e35b96cb46bd3b0e70c7aa6e01331d05
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.005
Zobrazit plný text záznamu
7
The knowing mother:Maternal knowledge and the reinforcement of the feminine consuming subject in magazine advertisements
Autor: Alan Petersen, Teresa Davis, Margaret K. Hogg, David Marshall, Tanja Schneider
Publikováno v: Davis, T, Hogg, M, Marshall, D, Petersen, A & Schneider, T 2019, ' The knowing mother : Maternal knowledge and the reinforcement of the feminine consuming subject in magazine advertisements ', Journal of Consumer Culture . https://doi.org/10.1177/1469540519889990
The caring mother is one of the most recurring images of femininity in post-war advertising. We examine how mothers are depicted as knowing consumers in advertisements in Australian Women’s Weekly and the United Kingdom’s Good Housekeeping magazi
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9e9ee0f28d97b9b5fa24792cacd01d2f
https://www.pure.ed.ac.uk/ws/files/133589018/DavisEtAl2019JCCTheKnowingMother.pdf
Zobrazit plný text záznamu
8
Guest editorial
Autor: Teresa Davis, Margaret K. Hogg, David Marshall, Alan Petersen, Tanja Schneider
Publikováno v: European Journal of Marketing. 52:2270-2272
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::1d4b75d2f8c4b3a125c709c5d008614c
https://doi.org/10.1108/ejm-11-2018-900
Zobrazit plný text záznamu
9
Ethnic Identification: Capital and Distinction Among Second-Generation British Indians
Autor: Anuja Pradhan, Hayley Cocker, Margaret K. Hogg
Purpose: This chapter seeks to understand ethnic identification among second-generation consumers by drawing upon the lived experiences of British Indian migrants in England. Methodology/Approach: The authors analyze interviews with middle-class, Hin
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::cfe9009d97066efc741df681dbbbde24
https://doi.org/10.1108/s0885-211120190000020010
Zobrazit plný text záznamu
10
The interplay of emotions and consumption in the relational identity trajectories of grandmothers with their grandchildren
Autor: Delphine Godefroit-Winkel, Marie Schill, Margaret K. Hogg
Publikováno v: European Journal of Marketing
European Journal of Marketing, Emerald, 2019, 53 (2), pp.164-194. ⟨10.1108/EJM-11-2017-0811⟩
PurposeThis paper aims to examine the interplay of emotions and consumption within intergenerational exchanges. It shows how emotions pervade the trajectories of grandmothers’ relational identities with their grandchildren through consumption pract
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::17977353c5370c19e16fb72cf17ce0f4
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02054344
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Další »
  • [9]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 6 Akademické články
  • 3 Elektronické knihy
  • 2 Electronic Resources
  • 46 marketing
  • 29 social psychology
  • 27 psychology
  • 23 consumption (economics)
  • 22 media_common
  • 22 media_common.quotation_subject
  • 21 business
  • 17 advertising
  • 15 business.industry
  • 14 05 social sciences
  • 14 sociology
  • 13 0502 economics and business
  • 13 050211 marketing
  • 13 strategy and management
  • 10 consumer behaviour
  • 10 economics
  • 10 self
  • 9 identity (social science)
  • 8 context (language use)
  • 7 consumer research
  • 7 public relations
  • 6 050203 business & management
  • 6 consumer behavior
  • 6 exploratory research
  • 6 gender studies
  • 5 consumption (sociology)
  • 5 economics and econometrics
  • 5 psychology of self
  • 4 ambivalence
  • 4 business and international management
  • 4 product (category theory)
  • 4 qualitative research
  • 3 0501 psychology and cognitive sciences
  • 3 050109 social psychology
  • 3 applied psychology
  • 3 arts and humanities (miscellaneous)
  • 3 attachment theory
  • 3 clothing
  • 3 education
  • 3 experiential learning
  • 3 feeling
  • 3 focus group
  • 3 marketing management
  • 3 narrative
  • 3 negotiation
  • 3 originality
  • 3 perspective (graphical)
  • 3 phenomenology (philosophy)
  • 3 political science
  • 3 social comparison theory
  • 17 informa uk limited
  • 12 emerald
  • 7 emerald publishing limited
  • 7 routledge
  • 6 elsevier bv
  • 3 sage publications ltd
  • 3 wiley
  • 2 hal ccsd
  • 2 pearson
  • 2 sage publications, ltd.
  • 2 springer science and business media llc
  • 1 emerald group publishing limited
  • 1 financial times/ prentice hall
  • 1 project muse
  • 1 sage publications
  • 1 springer fachmedien wiesbaden
  • 1 springer international publishing
  • 1 taylor & francis
  • 1 westburn publishers
  • 12 journal of marketing management
  • 7 qualitative market research: an international journal
  • 6 european journal of marketing
  • 4 journal of business research
  • 3 journal of consumer behaviour
  • 2 consumption markets & culture
  • 2 international journal of retail & distribution management
  • 1 advertising & society review
  • 1 international journal of advertising
  • 1 journal of advertising
  • 1 journal of business ethics
  • 1 journal of consumer policy
  • 1 journal of customer behaviour
  • 1 journal of further and higher education
  • 1 journal of marketing practice: applied marketing science
  • 1 journal of retailing and consumer services
  • 1 journal of services marketing
  • 1 sociology
  • 1 ssrn electronic journal
  • 1 young consumers
  • 72 OpenAIRE
  • 3 Complementary Index
  • 3 eBook Index
  • 3 Business Source Ultimate
  • 2 SAGE Knowledge

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......