Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"Marcela Janíková"'
Autor:
Iva Stuchlíková, Tomáš Janík, Lukáš Rokos, Eva Minaříková, Libuše Samková, Petr Najvar, Alena Hošpesová, Marcela Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 33, Iss 2 (2024)
Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně používány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c2f7cdac1814d8895d382a8331bcc6f
Autor:
Shauane Emanuela Fornaciari Silva, Martina Bernaciková, Lenka Svobodová, Marcela Janíková, Hélio Serassuelo Junior, Ana Carolina Paludo
Publikováno v:
Science of Gymnastics Journal, Vol 14, Iss 3 (2022)
The description of the training program structure and the measurement of dose-response for novice gymnasts at the scholarly level is still not elucidated in the literature. The study aimed to describe a rhythmic gymnastics training program for novice
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3d5464b6e1747918242913f2a3976d6
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 1, Pp 63-85 (2019)
The paper provides theoretical insights into the sports coach profession. Based on cultural-historical argumentation its ambition is to outline, how the sports coach profession evolved in the context of the development of physical education and sport
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/17056fc50c7d4a5bb86785faf745b2f6
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 16, Iss 1, p e0245256 (2021)
The study aimed to adapt the standardized Physical Activity Questionnaire for Older Children (PAQ-C) into the Czech language and assess its psychometric properties. A forwards-and-backwards translation method was carried out to prepare the Czech PAQ-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/77d9ab46821f4377b22ce21119379827
Autor:
Marcela Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 20, Iss 1, Pp 60-79 (2010)
The paper deals with the interaction style of physical education lowersecondaryteachers. It is based on Leary’s Interpersonal Behavior Circle, which wasused to develop the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI). This questionnairewas distribute
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c22b0c349eb74c1587a4fc5d0a6c6814
Autor:
Marcela Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 17, Iss 3 (2007)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55e427853c974aedbef086bec126f1e3
Autor:
Tomáš Janík, Marcela Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 17, Iss 3 (2007)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b685d3b7a3f1477c8da21569f6afc4a7
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 1, Pp 63-85 (2019)
Orbis Scholae
Orbis Scholae
Studie je koncipována jako teoretický vhled do profese sportovního trenéra. Na základě kulturně-historické argumentace je jejím cílem nastínit, jak se profese sportovních trenérů utvářela v kontextu dynamicky se rozvíjející oblasti
Autor:
Jiří Sliacky, Marcela Janíková
Publikováno v:
Studia sportiva. 12:136-146
In the paper, we deal with determinants of expert teaching in Physical Education from the expert-teachers’point of view. Our research study aims at highlighting how expert-teachers perceive the importance of various determinants of expert teaching
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies. 51:185-201
The paper argues that what is left behind in the current era of accountability is the educational content. The authors present shedding the content as the great challenge of teaching and learning in today’s schools. They turn to the tradition of Bi