Zobrazeno 1 - 10
of 84
pro vyhledávání: '"Mammana, Maria Flavia."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sedaghatjou, Mina, Hughes, Janette, Liu, Minnie, Ferrara, Francesca, Howard, James, Mammana, Maria Flavia
Publikováno v:
International Journal of Mathematical Education in Science & Technology; Mar2023, Vol. 54 Issue 3, p365-381, 17p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Universidad de Alicante (UA)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::112c009935cde85be9bb76a2d148c32f
http://hdl.handle.net/10045/126834
http://hdl.handle.net/10045/126834
Autor:
MAMMANA, MARIA FLAVIA, MICALE, BIAGIO
Publikováno v:
The Mathematical Gazette, 2008 Nov 01. 92(525), 466-475.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/27821832
Autor:
Mammana, Maria Flavia, Pennisi, Mario
Publikováno v:
Proceedings of the tenth International Conference Models in Developing Mathematics Education. - Dresden : Hochschule für Technik und Wirtschaft, 2009. - S. 395 - 398
For many students, mathematics, traditionally thought to be difficult and dull, is often considered inaccessible, generating a negative attitude towards it. In order to encourage a positive attitude towards mathematics, we propose class practices tha
Externí odkaz:
https://slub.qucosa.de/id/qucosa%3A1782
https://slub.qucosa.de/api/qucosa%3A1782/attachment/ATT-0/
https://slub.qucosa.de/api/qucosa%3A1782/attachment/ATT-0/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Taranto, Eugenia., Jablonski, Simone., Recio, Tomás., Mercat, Christian., Cunha, Elisabete., Lázaro, Claudia., Ludwig, Matthias., Mammana, Maria Flavia., Universidad Antonio de Nebrija. Grupo Nebrija de Investigación en Matemáticas y sus Aplicaciones (MA)
Publikováno v:
Repositorio Nebrija
Universidad de Nebrija
Universidad de Nebrija
In this paper, we examine the impact of a massive open online course (MOOC) in the context of outdoor mathematics on the participating teachers professional development. We firstly introduce the theoretical background on outdoor mathematics, focusi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=RECOLECTA___::551e96a50ea55d71ad1d406c704ed436
https://biblioteca.nebrija.es/cgi-bin/repositorio/?TITN=126830
https://biblioteca.nebrija.es/cgi-bin/repositorio/?TITN=126830
Publikováno v:
Atti della Accademia Peloritana dei Pericolanti : Classe di Scienze Fisiche, Matematiche e Naturali, Vol 99, Iss S1, p A13 (2021)
Atti della Accademia Peloritana dei Pericolanti-Classe di Scienze Fisiche, Matematiche e Naturali; Vol 99, SUPPL NO 1 (2021): New Horizons in Teaching Science 2019; A13
Atti della Accademia Peloritana dei Pericolanti. Classe di Scienze Fisiche, Matematiche e Naturali; Vol 99, SUPPL NO 1 (2021): New Horizons in Teaching Science 2019; A13
Atti della Accademia Peloritana dei Pericolanti-Classe di Scienze Fisiche, Matematiche e Naturali; Vol 99, SUPPL NO 1 (2021): New Horizons in Teaching Science 2019; A13
Atti della Accademia Peloritana dei Pericolanti. Classe di Scienze Fisiche, Matematiche e Naturali; Vol 99, SUPPL NO 1 (2021): New Horizons in Teaching Science 2019; A13
The MathCityMap-project (MCM-Project), carried out by the IDMI Goethe- University Frankfurt (Germany), aims to provide and share outdoor modelling tasks. A web portal and a mobile app for math-trail program were created and several math-trail tasks w
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::79fed3385c0726cda508e5a76d708218
http://hdl.handle.net/20.500.11769/535762
http://hdl.handle.net/20.500.11769/535762