Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Madrassas"'
Autor:
Waqar Un Nisa Faizi, Naeem Butt
Publikováno v:
الإيضاح, Vol 38, Iss 2, Pp 82-91 (2020)
Education in Islam is considered as an important and recommended practice ever since the advent of the Quran that took place in the seventh century. The primary aim of achieving Islamic education is to understand the preaching of Quran and spend one
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ec81fa9a9d4943f9a29ada31cfefee49
Autor:
Lyalya R. Murtazina
Publikováno v:
Историческая этнология, Vol 5, Iss 3, Pp 466-480 (2020)
The article highlights contribution of Tatar teachers in organizing Jadidist schools and educating children of the local peoples in Turkestan. Opinions of scientists of the early twentieth century, the Soviet period, and also modern researchers on th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3195e606dd484d72ba352bbf69399eb3
Autor:
Syed Sajjad Ali
Publikováno v:
University of Chitral Journal of Linguistics and Literature, Vol 4, Iss I (2020)
The purpose of this descriptive research study is to find out the perceptions of students and teachers about the problems and challenges in learning and teaching of English language in Madrassas located in urban area of District Mardan. The main obje
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0486e5953607419bbd210b061b02768c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mulyani Mudis Taruna
Publikováno v:
Analisa: Jurnal Pengkajian Masalah Sosial Keagamaan, Vol 22, Iss 1, Pp 149-160 (2015)
This study aimed to describe the implementation of Curriculum 2013 in Madrasa tsanawiyah (MTs). The preparation includes readiness head MTs, the readiness of teachers, as well as enabling and inhibiting factors in the implementation of Curriculum 201
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c6c57ebca174595afcc8537bd2b225d
Publikováno v:
Liberal Arts and Social Sciences International Journal, Vol 4, Iss 2 (2020)
Educational institutions’ role is not limited to technology’s progression or improvement in their social and economic values but also is to teach the lesson of harmony, humbleness, tolerance, equality, and justice. Educational institutions are no
Как известно, XIX и начало XX века ознаменовались значительными изменениями в истории Кыргызстана. Именно в этот период Российская импери
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::0181032e3436b1bc7736514aa69ac119
Autor:
Bréant, Hugo
Publikováno v:
[Rapport de recherche] Université de Rouen Normandie; Laboratoire des Dynamiques Sociales. 2020, p. 110-141
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::162cdb8950bb086e594e9d134707aead
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03187214
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03187214
Данная статья посвящена изучению исламского образования в Дагестане на современном этапе. Сегодня существуют три этапа получения исла
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e077ef662420e17e73e31edf03ee521a