Zobrazeno 1 - 10
of 172
pro vyhledávání: '"MacSweeney M"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pimperton, H., Kyle, F. E., Hulme, C., Harris, M., Beedie, I., Ralph-Lewis, A., Worster, E., Rees, R., Donlan, C., MacSweeney, M.
Purpose: We developed and evaluated in a randomised controlled triala computerised speechreading training programme to determine a) whether it is possible to train speechreading in deaf children and b) whether speechreading training results in improv
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::752fef909e6bf1a55b96c5007349343e
https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/22309/8/2019_JSLHR-H-19-0073.pdf
https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/22309/8/2019_JSLHR-H-19-0073.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Research in Developmental Disabilities
Highlights • Speechreading predicted both reading accuracy and comprehension in deaf children. • Speechreading predicted only reading accuracy in hearing children. • Vocabulary was strongest predictor of reading in both deaf and hearing childre
Autor:
Worster, E, Pimperton, H, Ralph-Lewis, A, Monroy, L, Hulme, C, Macsweeney, M, Fort, M, Sebastian-Galles, N
Publikováno v:
Language Learning. 68(Suppl 1)
For children who are born deaf, lipreading (speechreading) is an important source of access to spoken language. We used eye tracking to investigate the strategies used by deaf (n = 33) and hearing 5-8-year-olds (n = 59) during a sentence speechreadin
Autor:
MacSweeney, M.
Publikováno v:
The British Medical Journal, 1941 Aug . 2(4206), 247-247.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/20320844
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Revue d'Epidemiologie et de Santé Publique July 2018 66 Supplement 5:S259-S260
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In this study, the first to explore the cortical correlates of signed language (SL) processing under point-light display conditions, the observer identified either a signer or a lexical sign from a display in which different signers were seen produci
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2295::0171b977dbc29b20c033a8dd2b12479c
http://www.manchester.ac.uk/escholar/uk-ac-man-scw:138868
http://www.manchester.ac.uk/escholar/uk-ac-man-scw:138868