Zobrazeno 1 - 6
of 6
pro vyhledávání: '"Maalej, Sirine"'
Autor:
Maalej, Sirine
L’objectif de cette thèse est la caractérisation de la porosité de la pâte de ciment partiellement saturée par des ondes ultrasonores. Les corrélations entre les vitesses ultrasonores et la porosité ont été étudiées en se basant à la fo
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2010ECLI0028/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Proceedings of eSim 2022
12th eSim Building Simulation Conference
12th eSim Building Simulation Conference, Jun 2022, Ottawa (Ontario), Canada
12th eSim Building Simulation Conference
12th eSim Building Simulation Conference, Jun 2022, Ottawa (Ontario), Canada
International audience; Heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) systems consume between 10-20% of developed countries' energy annually. Up to 30% of this energy is often wasted due to mismanagement or improper control strategies. In order t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9056db3951004c5a2efcdc2b200f6e9e
http://hdl.handle.net/20.500.12210/79970
http://hdl.handle.net/20.500.12210/79970
Autor:
Maalej, Sirine
Publikováno v:
Other. Ecole Centrale de Lille; École nationale d'ingénieurs de Tunis (Tunisie), 2010. English. ⟨NNT : 2010ECLI0028⟩
The objective of this work is the characterization of unsaturated cement paste porosity through the use of ultrasonics. The correlation between ultrasonic velocity and porosity in cement paste material is studied based on both micromechanical modelli
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2592::98524ac5637a7e40b79d53026071af82
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00590429/file/Maalej_Sirine_DLE.pdf
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00590429/file/Maalej_Sirine_DLE.pdf
Publikováno v:
International Journal of Microstructure and Materials Properties; January 2012, Vol. 7 Issue: 5 p451-460, 10p
Publikováno v:
Education Sciences; Jan2020, Vol. 10 Issue 1, p8-8, 1p