Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"MTA study"'
Autor:
Mitchell, John T, Weisner, Thomas S, Jensen, Peter S, Murray, Desiree W, Molina, Brooke SG, Arnold, L Eugene, Hechtman, Lily, Swanson, James M, Hinshaw, Stephen P, Victor, Elizabeth C, Kollins, Scott H, Wells, Karen C, Belendiuk, Katherine A, Blonde, Andrew, Nguyen, Celeste, Ambriz, Lizeth, Nguyen, Jenny L
Publikováno v:
Journal of attention disorders, vol 22, iss 9_suppl
ObjectiveAlthough substance use (SU) is elevated in ADHD and both are associated with disrupted emotional functioning, little is known about how emotions and SU interact in ADHD. We used a mixed qualitative-quantitative approach to explore this relat
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::2cbc1a75cef54b34a7f8897f3dd735db
https://escholarship.org/uc/item/7f37f2x5
https://escholarship.org/uc/item/7f37f2x5
Autor:
Weisner, Thomas S, Murray, Desiree W, Jensen, Peter S, Mitchell, John T, Swanson, James M, Hinshaw, Stephen P, Wells, Karen, Hechtman, Lily, Molina, Brooke SG, Arnold, L Eugene, Sorensen, Page, Stehli, Annamarie
Publikováno v:
Journal of attention disorders, vol 22, iss 9_suppl
ObjectiveQualitative interviews with 183 young adults (YA) in the follow-up of the Multimodal Treatment Study of Children With and Without ADHD (MTA) provide rich information on beliefs and expectations regarding ADHD, life's turning points, medicati
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::5f627ff551162831a9f8c6f9607cba34
https://escholarship.org/uc/item/91h0n538
https://escholarship.org/uc/item/91h0n538
Autor:
Timothy Wigal, Annamarie Stehli, John T. Mitchell, Page Sorensen, Lily Hechtman, Sharon B. Wigal, Brooke S.G. Molina, Desiree W. Murray, Thomas S. Weisner, Andrea L. Howard, L. Eugene Arnold, Katherine A. Belendiuk, Stephen P. Hinshaw, Elizabeth B. Owens, James M. Swanson, Peter S. Jensen
Publikováno v:
Journal of attention disorders, vol 22, iss 9_suppl
Objective:To evaluate participants’ perceptions about frequent use and reasons for substance use (SU) in the qualitative interview study, an add-on to the multimodal treatment study of ADHD (MTA). Method: Using the longitudinal MTA database, 39 ADH
Autor:
Jeffrey H. Newcorn, Peter S. Jensen, Stephen P. Hinshaw, Benedetto Vitiello, Marie S. Nebel-Schwalm, Linda J. Pfiffner, William E. Pelham, C. Keith Conners, Elizabeth B. Owens, James M. Swanson, Joanne B. Severe, L. Eugene Arnold, Betsy Hoza, Howard Abikoff, John S. March, Jeffery N. Epstein, Timothy Wigal, Terry C. Chi, Karen C. Wells, Glen R. Elliott, Lily Hechtman, Laurence L. Greenhill
Publikováno v:
Journal of Consulting and Clinical Psychology. 74:649-657
The present study examined treatment outcomes for objectively measured parenting behavior in the Multimodal Treatment Study of Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). Five hundred seventy-nine ethnically and socioeconomically d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.