Zobrazeno 1 - 10
of 945
pro vyhledávání: '"MONOLOGUE SPEECH"'
Autor:
Svetlana Mikova, Liubov Petrukovich, Olga Akimova, Galina Stepanova, Valentina Lobanova, Zhanat Karmanova
Publikováno v:
Política e Gestão Educacional, Vol 27, Iss 00 (2023)
At present, a key role in teaching English is played using TED Talks video materials. They provide ample opportunities to develop and improve students' speech skills and ability to understand English in an engaging and informative way. The study aims
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a149db927ff425c891a518c69c94849
Publikováno v:
RUDN Journal of Psychology and Pedagogics, Vol 20, Iss 3, Pp 464-481 (2023)
Coherent monologue speech is one of the main factors determining both school performance and social success of children. Therefore, problems related to methods and techniques for developing coherent monologue speech in children still remain relevant.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ad48d3f52bdf47f3bf57d1e1c63051a1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kosinova, Olena, Kapustyanska, Olena
Publikováno v:
Мистецтвознавчі записки / Notes on Art Criticism. (41):171-176
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1093008
Autor:
Діана Олександрівна Стельмах
Publikováno v:
Іноземні мови, Vol 102, Iss 2, Pp 32-35 (2020)
The article proves the necessity of using peer assessment for checking the monologue speech competence of the 1st year students, pre-service teachers of English. The definition of the peer assessment has been given, the advantages and difficulties of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5c2f6e6a0284c659ec21f899f384e06
Publikováno v:
Global Journal of Foreign Language Teaching. 6(2):64-73
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=968284
Autor:
Reshetova, K. A., Uskova, B. A.
This article discusses the use of one of the methods of systematizing information - the method of mental maps in a foreign language lesson. The main stages of work on the construction of mental maps, as well as methods of working with them for the de
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3377::47568fbbf35756974230c1b00133e3bc
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41719
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41719
Autor:
Karimova Zulfizar
This article discusses issues related to teaching monologue speech, namely, the main characteristics of monologue speech are given, as well as modern teaching methods at different stages of lifelong education. Key words: monologue speech, contextual
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c0858e9c57c25a8ec4835f99d23aadd0